ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نشنال، کاربران و دارندگان مسترکارت در سراسر جهان روز یکشنبه، 9 مارس 2025، با مشکلاتی در انجام خریدها و پرداختهای آنلاین مواجه شدند.
بر اساس گزارشهای وبسایت داوندیتکتور Downdetector که اختلالات خدمات آنلاین را رصد میکند، بیش از 500 گزارش از مشکلات مربوط به مسترکارت از صبح این روز ثبت شده است.
کاربران این سرویس جهانی پرداخت الکترونیکی، از اوکراین تا ژاپن، در پلتفرم اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از مشکلات مربوط به پرداخت با کارتهای مسترکارت شکایت کردند.
یکی از کاربران نوشت: مسترکارت قطع شده بود و نزدیک بود اینجا در (شهر) تایپه مجبور شوم شب را در خیابان بگذرانم. پول نقدی که داشتم فقط برای پرداخت هزینههای امشب کافی بود... اما فقط 5 دلار داشتیم و نمیتوانستیم از دستگاه خودپرداز استفاده کنیم. چه کابوسی!
کاربر دیگری اظهار داشت: نمیتوانم از هیچ یک از کارتهای مسترکارت ذخیرهشده در تلفنم استفاده کنم؛ در جایی که پول نقد قبول نمیکنند، گیر افتادهام.
همچنین یکی دیگر از کاربران گفت: در فروشگاه گیر کردم و نمیتوانستم هدیه تولد دخترم را بخرم.
بر اساس این گزارش، علت این اختلال هنوز مشخص نشده است.
مسترکارت در بیانیهای اعلام کرد: در بازهای از زمان امروز، برخی از تراکنشهای مسترکارت رد شدند. این مشکل برطرف شده و همه سیستمها به حالت عادی بازگشتهاند.
این شرکت پرداخت بینالمللی در سهماهه چهارم سال گذشته یک عملکرد قوی داشت چرا که اقتصاد مقاومتی جهانی باعث تشویق مصرفکنندگان به افزایش هزینهها در فصل تعطیلات شد.
درآمد خالص مسترکارت 16 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 7.49 میلیارد دلار رسید. همچنین سود خالص آن 22 درصد رشد کرد و به 3.3 میلیارد دلار رسید.
در حال حاضر، مسترکارت در مورد علت و مدت زمان احتمالی این اختلال و همچنین مناطقی که بیشترین اختلال را تجربه کردند، توضیحی ارائه نکرده است. کاربران در سراسر جهان منتظر اطلاعات بیشتر از سوی این شرکت هستند.
انتهای پیام/