ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، سعید کیاکجوری پیش از ظهر دوشنبه با اشاره به پروژه راه دسترسی بندر نوشهر اظهار کرد: به دلیل این که این نوع کار جدید بود، تعیین تکلیف برخی مسائل سبب طولانی شدن پروژه شده است.
وی داشتن پیچیدگی را از جمله دلایل طولانی شدن پروژهها ذکر کرد و لایروبی بندر را اصلی ترین هدف برشمرد و گفت: جذب سرمایه گذار و ارتقای ایمنی از دیگر اهداف است.
وی ادامه داد: وقتی کانال و ایمن نداشته باشیم، با مشکل برمی خوریم، گفت: پسرفت تراز آب دریای خزر از چالشها است و کاهش تراز در قسمت شمال دریا بیشتر است.
کیاکجوری تصریح کرد: ایجاد کانال دسترسی ایمن مهمترین برنامه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با عنوان این که در حوزه دریا متولیان مختلفی وجود دارد، گفت: در حوزه محیط زیست دریایی، امنیت دریانوردی و غیره دستگاههای مختلفی تصمیم گیری میکنندو تعدد متولیان سبب شده نتوانیم تصمیم گیری درستی داشته باشیم.
کیاکجوری با اشاره به این که کشتیهای استانداردی در حوزه دریای خزر نداریم، گفت: یک کشتی استاندارد ۲۰۰ نفری برای گردشگری دریایی خریداری شده است و امیدواریم بتوانیم در بندر نوشهر زودتر از دیگر بنادر گردشگری و سفرهای دریایی را کلید بزنیم.
وی افزود: اگر در مازندران هفت تا هشت ایستگاه مارینای گردشگری دریایی داشته باشیم جواب میدهد.