تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3940104
شناسه : 3940104
تاریخ :
هوش مصنوعی ظرفیت بالایی در تحول مدیریت مدارس دارد اقتصاد ایران: سنندج- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: هوش مصنوعی ظرفیت بالایی برای تحول مدیریت مدارس از طریق بهبود کارایی، شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی بعدازظهر سه شنبه در اولین کارگاه هوش مصنوعی در آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری هوش مصنوعی با محوریت کاربرد در محیط آموزشگاهی برگزار شد.

وی با تأکید براهمیت ارتقا دانش و توانمندی‌های علمی مدیران گفت: این کارگاه با بررسی فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش، برای ۶۵ نفر از مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد.

محمدی گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد با به رسمیت شناختن هوش مصنوعی به‌عنوان یک واقعیت موجود و با درک نقش در حال تحول مدارس و معلمان، هوش مصنوعی می‌تواند به طور مؤثری برای افزایش تجربیات یادگیری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده به کار گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس به‌ویژه در فرآیندهای مدیریتی و آموزشی می‌تواند تحول بزرگی در سیستم‌های آموزشی ایجاد کند.

محمدی یادآور شد: این فناوری‌ها نه‌تنها به مدیران و معلمان کمک می‌کنند تا زمان و انرژی خود را صرف امور اجرایی نکنند، بلکه به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند که در یک محیط آموزشی هوشمند و تعاملی یاد بگیرند.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی ظرفیت بالایی برای تحول مدیریت مدارس از طریق بهبود کارایی، شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری دارد. با این حال، توجه به چالش‌هایی مانند حفظ حریم خصوصی، توسعه زیرساخت‌ها و آموزش کافی ضروری است.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.

محمدی در پایان گفت: آموزش وبهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان ومربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور است چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.

این کارگاه آموزشی به مدت یک روز در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.