تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3938875
شناسه : 3938875
تاریخ :
اجرای طرح نهضت عدالت توسعه فضاهای آموزشی در استان مرکزی اقتصاد ایران: ساوه -معاون مشارکت اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مرکزی گفت:طرح نهضت عدالت توسعه فضاهای آموزشی در راستای کمبود فضای آموزشی در این استان اجرا می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ربیعی ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است و این در حالی است که این رقم در استان مرکزی ۵.۲۸ مترمربع است.

معاون مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی افزود: وضعیت ساوه بحرانی‌تر از این ارقام است و میانگین سرانه آموزشی در این شهرستان تنها ۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

وی از اجرای طرح نهضت عدالت توسعه فضاهای آموزشی برای جبران این کمبود خبر داد و افزود: در قالب این طرح و با مشارکت مردم، ساخت ۱۷ مدرسه با ۱۱۰ کلاس درس و مجموع زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ساوه برنامه‌ریزی شده است.

معاون مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۴۶۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات ملی و مابقی از کمک‌های خیران تأمین خواهد شد.

نشان‌دار کردن طرح‌های آموزشی در سامانه مالیات اصناف

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه نیز از برنامه‌ریزی برای نشان‌دار کردن طرح‌های آموزشی در سامانه مالیات اصناف خبر داد و گفت: پیگیر هستیم تا از محل مالیات پرداختی شهروندان ساوجی، اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی جذب کنیم.

مصطفی قربانی افزود: احداث مدرسه دوره اول متوسطه استثنایی در خیابان کارگر، ساختمان جدید هنرستان شهید اسدی با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و پنج طبقه، سالن ورزشی و سوله کارگاهی هنرستان میثم با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در دو طبقه، تأسیس سوله کارگاهی هنرستان جهانسوزان و ساخت سالن ورزشی و کارگاهی در هنرستان امیرکبیر از جمله طرح‌هایی هستند که قرار است از این محل تأمین اعتبار شوند.

وی ادامه داد: ساوه در نقطه‌ای حساس قرار گرفته و نیازمند اقدام فوری برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی است که این مسأله تنها با مشارکت دولت، خیرین، صنایع و اصناف، این بحران را مدیریت کرد و گامی مؤثر در مسیر توسعه متوازن برداشت.