ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳ هزار و ۵۴۳ مورد درخواست مردمی از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی در بخش بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات، امور بازرگانی و تجارت، امور صنایع و معادن، توسعه مدیریت و منابع انسانی رسیدگی شده است.
وی بیان کرد: طی مدت زمان مذکور هزار و ۶۹۰ مورد در حوزه معاونت نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ۹۶۵ مورد در حوزه معاونت امور صنایع و معادن، ۴۶۴ مورد در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت، ۴۱۷ مورد در حوزه اداره طرح و برنامه و ۲۵۳ مورد در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در سامانه مذکور و ارجاع سیستمی به کارشناسان مربوطه جهت پیگیری لازم ارسال شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین هفت هزار و ۸۷۴ مورد مربوط به صندوق پیامهای صوتی و هزار و ۸۸۰ مورد از طریق آگاهی و راهنمایی نمودن اقدام شده است.
وی تاکید کرد: بیشترین گزارشات اخذ شده مردمی طی همین مدت در حوزه معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده در خصوص تخلفات واحدهای صنفی و در حوزه معاونت امور صنایع و معادن در خصوص صدور مجوزها و غیره بوده است.
صفوی تصریح کرد: به منظور تسریع در تحقق حقوق مصرف کنندگان و رسیدگی به درخواستها و شکایات از واحدهای کسبوکار شامل صنفی، تولیدی و خدماتی، صنعتی و مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، قاچاق کالا و غیره مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردمی در حوزه صمت است.