ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حالا تعریف لوکس بودن به تعداد نمایشگر های بزرگ و تکنولوژی های تعبیه شده در خودرو معنی میشود. مرسدسبنز اخیرا اعلام کرده که این کمپانی معتقد است لوکس بودن خودرو نباید ارتباطی با نمایشگر های آن داشته باشد.
طراح ارشد مرسدسبنز در مصاحبهای گفت که نمایشگر نماد لوکس بودن نیست. این پدیده که طراحان خودرو تعداد زیادی نمایشگر های بزرگ روی داشبورد تعبیه میکنند پدیده جدیدی نیست و نباید نماد لوکس و گرانقیمت بودن یک محصول باشد.
البته باید به یاد داشته باشیم که این حرف ها مربوط به شخصی است که در معرفی مرسدس بنز مدل EQS روی تکنولوژی نمایشگر 3 گانه 56 اینچ آن به اسم Hyperscreen تاکید میکرد.
یکی از نقاط ضعف نمایشگر های لمسی این است که جاذب اثر انگشت هستند و این موضوع در خودرو های لوکس اصلا جذاب نیست. از طرفی با حذف دکمه های فیزیکی، امکانات و ویژگی های خودرو از نمایشگر کنترل میشود.
چند ماه پیش بود که نتیجه یک تحقیق جامع نشان داد نمایشگر ها باعث سردرگمی و استرس راننده میشوند و گاها از نظر امنیت در رانندگی یک خطر محسوب میشوند. بسیاری از مردم دکمه های فیزیکی را ترجیح میدهند زیرا دسترسی به آنها راحت است و حتی بدون حواسپرتی میتوان به امکانات مهم خودرو دسترسی داشت در حالی که در یک نمایشگر باید به دنبال منو ها و گزینه های متعدد بود تا یک عمل ساده انجام شود.
یکی از سوالاتی که از طراح ارشد مرسدسبنز پرسیده شد این بود که آیا هوش مصنوعی کمکی به طراحی خودرو میکند یا نه؟ اون پاسخ داد که امروزه 99 درصد از طراحی های مزخرف با هوش مصنوعی انجام میشود، البته هوش مصنوعی روز به روز بهتر میشود و در یک دهه آینده نقش مهمی در صنعت خودرو خواهد داشت، به شکلی که شغل طراحی خودرو از بین میرود.