ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سوزوکی انتظار دارد تا ماه مارس سال 2031 حدودا 2.5 میلیون دستگاه خودرو در هند بفروشد، این برنامه در اکتبر سال 2023 تقریبا 3 میلیون بود که با تغییرات بازار برنامه ها و پیشبینی ها هم تغییر کرد. در سال 2023 قرار بود سوزوکی تا سال 2031 حداقل 6 مدل برقی معرفی کند که امسال این برنامه به معرفی 4 مدل تغییر کرد.
هند بزرگترین بازار محصولات سوزوکی است و طبق گزارشاتی که توسط بخش سوزوکی هند یا همان Maruti Suzuki منتشر شده، مدتی است این کمپانی با کاهش فروش در تعداد و کاهش درآمد ها موجه شده است که دلایل آن حضور قدرتمند محصولات کمپانی های بومی مثل Tata Motors و Mahindra است.
عقب نشینی سوزوکی در بخش مدل های برقی مصادف شده با کاهش فروش بینالمللی این کمپانی و ورود تسلا به سومین بازار بزرگ خودرو جهان، البته تسلا هنوز وارد هند نشده ولی این اتفاق به زودی خواهد افتاد چون کمپانی آمریکایی دو مکان برای تاسیس نمایندگی و نمایشگاه محصولات خود در هند انتخاب کرده است.
سهم بازار سوزوکی ماروتی از بازار خودرو های شخصی و یا مسافری در ماه مارس سال 2020 به اوج خود و عدد 51 درصد رسید اما این رقم در سال 2024 به عدد 41 درصد کاهش پیدا کرد. پیش بینی میشد که سهم بازار سوزوکی تا مارس 2026 به 50 درصد برسد اما حالا گفته میشود که این عدد تا سال 2031 به دست میآید.
علایق بازار هند از خودرو های کوچک به سمت کراساور های سایز متوسط تغییر کرده، سگمنتی که سوزوکی در معرفی معرفی و عرضه آنها دیر عمل کرد.
سوزوکی میخواهد کراساور های جدیدی به خط تولید خود در هند اضافه کند و تعداد خودرو های تولیدی در این کشور را از رقم فعلی سالانه 2 میلیون دستگاه به عدد 4 میلیون تا ماه مارس سال 2031 افزایش دهد.
تا آن زمان سوزوکی 60 درصد از کل سرمایهگذاری خود را به افزایش تولید در هند اختصاص میدهد که معادل 13 میلیارد دلار است. خودرو های تولید شده در هند که شامل مدل های برقی هم میشوند، به کل جهان از جمله کشور های آفریقایی و خاورمیانه صادر خواهند شد.