تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3927610
شناسه : 3927610
تاریخ :
آسیب‌های اجتماعی با بالا رفتن شادی و نشاط در مدارس کاهش می یابد اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی با بالا رفتن سطح شادی و نشاط در مدارس کاهش خواهد یافت و شادی آفرینی در مدارس نقش پیشگیرانه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی اصغری ظهر چهارشنبه در جمع شورای دبیران دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بابایی قزوین، رشد تک‌ساحتی و نداشتن برخی از مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان را از عمده مشکلات نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان ما به ویژه دانش‌آموزان سمپادی در صورت تربیت تمام ساحتی می‌توانند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کنند.

وی افزود: در دانش‌آموزان سمپادی باید مهارت استفاده از استعداد ویژه‌ای که دارند نیز به آنان آموزش داده شود.

اصغری با اشاره به لزوم بالا بردن سطح نشاط در مدارس یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی با بالا رفتن سطح شادی و نشاط در مدارس کاهش خواهد یافت و شادی آفرینی در مدارس نقش پیشگیرانه دارد.

این مسئول ادامه داد: چهار اصل را مبنای فعالیت‌های خود کرده‌ایم؛ رویکرد علمی، تحول خواهی، اخلاق‌مداری و برنامه‌محوری که با کمک جامعه فرهیخته فرهنگیان استان به این رویکردها جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی ادامه داد: با کمک هم باید برنامه جدیدی بنویسیم که جامعه را از بحران خارج کند؛ هر کسی بخواهد یک سازمان را با روش‌های گذشته اداره کند، محکوم به شکست است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: فاصله بین صف و ستاد یکی دیگر از مشکلات نظام تعلیم و تربیت است که باید با همفکری و هم‌افزایی دبیران با کارکنان ستادی حل شود.

اصغری خاطرنشان کرد: امروز دیگر نظام متمرکز پاسخگوی نیازهای ما نیست؛ باید به سمت تمرکززدایی پیش برویم به صورتی که مدیریت مدرسه محور حاکم شود.

وی ابراز داشت: امروز باید فضایی فراهم کنیم که معلمان ما را نقد منصفانه کنند و همین فضای نقد در مدارس بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم شود.

وی درخصوص تکریم بازنشستگان تاکید کرد: بازنشستگان ما از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب می‌شوند و به دنبال تکریم این عزیزان و فراهم کردن فضایی مناسب برای آنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان بر استفاده از هوش مصنوعی، انجام کار گروهی، یادگیری روش‌های نوین انتقال مطالب و تغییر نگرش دانش‌آموزان به جای افزایش دانش آنان تأکید کرد.