تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3920226
شناسه : 3920226
تاریخ :
‌اولویت مدیریت شهری؛ ارزان‌سازی توسعه خدمات و کمک به اقتصاد شهر است اقتصاد ایران: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: ‌اولویت مدیریت شهری؛ ارزان‌سازی توسعه خدمات و کمک به اقتصاد شهر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران نهاد خدمات‌رسانی است که همواره به شکل مستمر و شبانه‌روزی به ارائه خدمات گوناگون به شهر و شهروندان می‌پردازد. مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری، ارزان‌سازی و توسعه خدمات، کمک به اقتصاد شهر، مردمی‌سازی خدمات، جلب رضایت حداکثری و افزایش و ارتقای سطح زندگی شهروندان است. در این میان یکی از معاونت‌های بسیار مهم شهرداری تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران محسوب می‌شود که شامل ۸ سازمان و شرکت و ۳ اداره کل است که هر یک وظایف و مأموریت‌های بسیار مهمی را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکی از زیرمجموعه‌های این معاونت محسوب می‌شود که ارتباط مستمر و مستقیمی با شهروندان دارد. نقش این سازمان در تأمین و عرضه محصولات مختلف و موردنیاز شهروندان از انواع میوه، صیفی و… گرفته تا عرضه مرغ و گوشت تنظیم‌بازاری و تأمین و عرضه میوه شب عید و ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است.

گودرزی گفت: محصولات عرضه‌شده در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بسیار ارزان‌تر از سطح شهر تهران است و این امر در راستای کمک به اقتصاد خانوار و تأمین مایحتاج عموم شهروندان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تأکیدات شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سبک معماری بازارهای میادین میوه و تره‌بار بر اساس طرح ایرانی – اسلامی است و اکنون با افتتاح ۱۰ بازار (۵ بازار در جنوب شهر و ۵ بازار در شمال شهر) که به‌مناسبت دهه مبارک فجر و در یکصدوشصت‌وچهارمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری رسید، ۱۲ هزار مترمربع به بازارهای میادین میوه و تره‌بار ما افزوده شده است. در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در تهران ایجاد و مجموعاً ۱۵۰ بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه‌ها گسترش دهیم. به‌طور کلی یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در مدیریت شهری، توسعه و گسترش خدمات به شهروندان است.

وی بیان داشت: همچنین طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین و توزیع کالاهای ماه مبارک رمضان و شب عید نیز فراهم شده است که به میزان لازم و با قیمت مصوب در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه خواهند شد. در پایان باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که مدیریت شهری به‌دنبال توسعه میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران است تا محصولات را با قیمت مناسب‌تر و با کیفیت بالا در اختیار عموم شهروندان قرار دهد که مجموعه این اقدامات منجر به کسب رضایتمندی حداکثری شهروندان عزیزمان شود.