تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3920145
شناسه : 3920145
تاریخ :
چرا مردم از دریافت خدمات با کیفیت پرستاری محرومند اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در خصوص اینکه چرا مردم هنوز از دریافت خدمات کیفی و مناسب پرستاری محروم مانده اند، توضیحاتی داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نجاتیان گفت: با وجود رشد کمی قابل‌توجه در پرستاری، متأسفانه در حوزه کیفی نتوانسته‌ایم به همان میزان پیشرفت کنیم. شاید به همین دلیل است که مردم هنوز نتوانسته اند طعم خدمات پرستاری با کیفیت و مناسب را به طور کامل بچشند.

وی افزود: اگر چه تعداد پرستاران افزایش یافته، اما پیچیدگی و تخصصی شدن بیماری‌ها و توسعه بخش‌های ویژه باعث شده که نیاز به خدمات پرستاری بیشتر شود.

نجاتیان ادامه داد: استاندارد فعلی ۱.۸ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است، اما در حال حاضر ما تنها نیمی از این استاندارد را تأمین کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه پرستاری، دو بخش مهم وجود دارد؛ بخش تکنیکال و بخش انسانی و ارتباطی. پرستاران ما در بخش تکنیکال در لبه دانش حرکت می‌کنند و تکنولوژی‌های جدید را به کار می‌گیرند؛ مهارت‌های کاری و تخصصی بالایی دارند و با دستگاه‌های پیشرفته فعالیت می‌کنند. اما بن‌مایه پرستاری، همان ارتباط و همدلی بین پرستار و بیمار است که نیازمند تعداد کافی پرستار برای ایجاد این ارتباط است. به عنوان مثال، در یک بخش عمومی باید به ازای هر ۶ بیمار، یک پرستار حضور داشته باشد تا بتواند با بیماران ارتباط بگیرد، صحبت کند و کمک‌های لازم را ارائه دهد. اما امروز این عدد به ۱۰ تا ۱۲ بیمار به ازای هر پرستار رسیده است. این شرایط باعث شده که حتی فرصت کافی برای ارائه داروها به موقع و ثبت اطلاعات بیماران وجود نداشته باشد.