ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژههای عمرانی و رفع نقاط حادثهخیز شهر اظهار کرد: یکی از نقاط حادثهخیز ما مقابل پمپ بنزین فیلاخص بود که نه روشنایی مطلوبی داشت و نه جداکنندهای برای کاهش خطرات. اما با حضور مدیرکل محترم راهداری و معاونت ایشان در شهر گلشهر، یک پروژه مشارکتی از اواخر سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.
وی افزود: در این پروژه، زیرسازی بر عهده شهرداری بود و اداره کل راهداری مسئول اجرای آسفالت و روشنایی شد. همچنین اجرای ریفیوژ میانی نیز توسط شهرداری انجام گرفت. امشب که از این محور عبور کنید، مشاهده میکنید که نزدیک به ۲ کیلومتر از بین محله کنجدجان محله فیلاخص به بهترین نحو با لامپهای ۱۵۰ وات روشن شده و جداکنندهها با طراحی مناسب اجرا شدهاند.
وی ادامه داد: برای این پروژه بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان هزینه کردیم که این مبلغ جدای از اعتبارات اداره کل راهداری است. همچنین ۳۰ پایه روشنایی در این مسیر نصب شد که هزینهای نزدیک به ۷ میلیارد تومان در بر داشت.
وی در خصوص رفع قوس خطرناک مقابل مجموعه آبی خورشید گفت: در این منطقه، دفع آبهای سطحی به دلیل شرایط خاص زمین پیچیده بود، اما با دقت و حساسیت بالا بهترین کار را انجام دادیم. نزدیک به یک کیلومتر شبکه دفع آبهای سطحی اجرا و ۶۵۰۰ متر مربع آسفالت انجام شد. همچنین روشناییهای مسیر با هزینه شهرداری جابهجا شدند که امنیت مسیر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.
شهردار گلشهرتصریح کرد: در مسیر گلپایگان به گلشهر، زیرسازی لاین برگشت تقریباً ۵۰ درصد انجام شده اما به دلیل بارندگی و دما متوقف شد. پس از پایان فصل بارندگی، کار مجدداً آغاز خواهد شد و اصلاح هندسی قوسها نیز انجام میشود.
محمودی تأکید کرد: اعتبار دفع آبهای سطحی این پروژه حدود ۱.۵ میلیارد تومان و اجرای ریفیوژ به طول ۶۰۰ متر با ۱۲۰۰ متر جدولگذاری نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است. مجموع هزینههای این بخشها به بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در محور فیلاخس و ورزنه، اداره کل راهداری نزدیک به ۹ میلیارد تومان برای احداث روشنایی هزینه کرده و تکمیل این روشنایی تا پلیسراه نیز با ۳ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است. این پروژهها در سال ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان، مدیرکل و معاونت عمرانی استاندار افتتاح شدند.
به گفته وی: جدولگذاری و رفع آبگرفتگی خیابان بوستان و تقاطع محور اصلی نیز فعالیتهایی داشتیم که شامل ۳۰۰ متر شبکه دفع آبهای سطحی، اجرای آسفالت، جدولگذاری، شیببندی و زیرسازی بود.