تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3914198
شناسه : 3914198
تاریخ :
احداث ۲۶۱ بازار و میادین تره‌بار در تهران فقط از سال ۵۸ تا ۱۴۰۰؛ افتتاح بازارهای جدید اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افزایش سطح خدمات‌دهی سازمان مدیریت میادین با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ بازار در دهه مبارک فجر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختیاری‌زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه با افتتاح ۱۰ بازار میوه و تره‌بار جدید در رویداد امید و افتخار در دهه مبارک فجر، حدود ۱۲ هزار متر مربع به سطح خدمات‌دهی سازمان مدیریت میادین افزوده می‌شود.

وی به اجرای برنامه توسعه کمی بازارهای میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح و با افتتاح ۱۰ بازار در هفته آینده، ۲۰ بازار امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: این در حالی است که در سه سال اخیر حدود ۵۰ بازار میوه و تره‌بار در سطح شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۵۸ همزمان با تشکیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار تا ۱۴۰۰ حدود ۲۶۱ بازار و میدان میوه و تره‌بار در مناطق ۲۲ گانه و محله‌های پایتخت ساخته شده است، یادآور شد: به طور میانگین سالی ۶ و ماهی نیم بازار در ۴۳ سال در شهر تهران ساخته و به بهره‌برداری رسیده است اما در سه سال اخیر سالی ۱۶.۶ بازار و ماهی ۱.۳ بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه اکنون ۲۴۴ محله تهران دارای بازار میوه و تره بار هستند، بیان کرد: این در حالی است که ۱۰۰ محله در تهران فاقد بازارهای محلی میوه و تره‌بار بوده و در تلاش هستیم تا دسترسی شهروندان به بازارهای محلی امکان‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش بر این بوده تا توسعه بازارهای محلی در جنوب شهر رونق بیشتری داشته باشد، تاکید کرد: از ۱۰ بازاری که قرار است در دهه فجر با حضور شهردار تهران افتتاح و به بهره‌بردار برسد، ۵ بازار در جنوب شهر و ۵ بازار نیز در شمال شهر ساخته شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، برای ساخت این ۱۰ بازار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰۰ کارگر و ۲۱۰۰ بهره‌بردار در بازارها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، افزود: در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در تهران ایجاد شده است.

مهدی بختیاری‌زاده در ادامه افزود: همچنین از ابتدا تا آذرماه امسال ۱۲.۵ همت با کنترل قیمت محصولات در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه کمی بازارهای محلی میوه و تره‌بار بازسازی، به‌سازی و نوسازی بازارهای قدیمی نیز در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد، ادامه داد: در سه سال اخیر مجموعاً ۱۵۰ بازار، نوسازی، تعمیر و به‌سازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه‌ها گسترش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: در مجموع هر آنچه که می‌توانست سطح خدمات‌دهی به شهروندان را در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزایش دهد مانند افزودن ۷۰۰ عدد چرخ دستی و تعمیر ۲۰۰ چرخ دستی در سطح میادین و بازارهای میوه و تره‌بار، اقدام به خرید ۱۲۰۰ چرخ دستی جدید، تغییر ۶۵۰۰ دست لباس کارگران فعال در بازارها و میادین از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۳ بوده است.