ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، یونس یوسفی، رئیس اداره کل ترابری این شرکت گفت: با توجه به زمان طولانی برپایی دستگاه حفاری ۶۹ فتح روی پانیبیس (Pony Base) در محیطی با شرایط آب و هوایی رطوبت بسیار بالا، مراحل جداسازی و تفکیک این دکل متفاوت با روشهای متداول جداسازی دکل حفاری ناوگان شرکت است.
وی افزود: مجربترین متخصصان عملیات جابهجایی اداره کل ترابری که مسئولیت جداسازی، حملونقل، نصب و پیادهسازی دستگاههای حفاری را بهعهده دارند به همراه کارشناسان مدیریت عملیات حفاری و مدیریت اچاسئی، تلاش دارند جداسازی دکل در شرایط ایمن انجام شود.
رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این دستگاه حفاری روی پانیبیس نصب شده و به همین دلیل ارتفاع آن ۶ متر بیشتر از سایر دکلهای مشابه مستقر در لوکیشن در سطح است و رطوبت شدید هوا، خوردگی و پوسیدگی آن سبب شده جداسازی پینها و اتصالات به سختی اجرا شود، ضمن اینکه جداسازی در ارتفاع بالاتر از معمول انجام میشود.
یوسفی گفت: حجم برشکاری، جوشکاری و روانکاری قطعات و تجهیزات زیاد است و به دلیل احتمال پوسیدگی عمیق باید کار با دقت و ایمن انجام شود که رعایت موارد مطرحشده سبب میشود عملیات جابهجایی نسبت به شرایط عادی جابهجایی سایر دکلها زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.
وی بیان کرد: دستگاه حفاری ۶۹ فتح پس از پیادهسازی برای بازسازی به سایت بازسازی و نوسازی دکلهای حفاری در اهواز منتقل میشود که فرآیند جابهجایی آن برنامهریزی و همزمان با پیادهسازی تجهیزات اجرا خواهد شد.