تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3912766
شناسه : 3912766
تاریخ :
مدارس تراز به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان توجه می‌کنند اقتصاد ایران: معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مدارس تراز به نیازهای فردی دانش‌آموزان توجه دارند تا استعدادهای خود را شکوفا کرده و به شهروندان مسئولیت‌پذیر تبدیل شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست کیفیت‌بخشی به آموزش که با حضور رئیس جمهور، معاونین و مدیران ستادی در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تأکید بر این‌که مدرسه در تراز سند تحول بنیادین را با چشم انداز ایجاد محیطی پویا، خلّاق و یادگیرنده با مشارکت دانش آموزان باید راه‌اندازی کرد، گفت: بناست در این مدرسه با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی، فناوری‌های روز به برنامه درسی غنی به پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت های حل مسأله دانش آموزان پرداخته شود .

وی ادامه داد: مدارس تراز باید به نیازهای فردی دانش‌آموزان توجه کند تا استعدادهای خود را شکوفا کرده و به شهروندان مسئولیت‌پذیر تبدیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ویژگی‌های مدرسه تراز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار کرد: یادگیری فعال، توجه به تفاوت‌های فردی، استفاده از فناوری‌های نوین و تربیت اسلامی و ... از مهم ترین آنها محسوب می‌شود.

وی به طراحی اقدامات اجرایی لازم در ذیل برنامه رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سناریوی اجرای برنامه درسی را طراحی کردیم و برای انجام این مهم شهر قدس به عنوان پایلوت تعیین شده و آمار نیروی انسانی، فضا وتجهیزات آن نیز احصا شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که تمامی مدارس ابتدایی شهر قدس در طرح مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین قرار می‌گیرند، گفت: در این راستا شبکه‌ای از معلمان و مدیران شهر قدس به عنوان پایلوت کشوری ایجاد شده است و با تشکیل کارگروه ویژه استانی در اداره کل شهرستان‌های استان تهران به دنبال توانمندسازی معلمان با رویکرد اصلاح روش‌های آموزش هستیم.

وی ادامه داد: در این مدل، اینفوگرافی و محتوای آموزشی با موضوع روش‌های فعال تدریس طراحی و  محتوای آموزشی ویژه اولیا نیز تدوین شده است.

وی به اقدامات دیگر در این زمینه اشاره کرد و افزود: بازبینی سرفصل‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های مشترک بانمایندگان اداره کل شهرستان‌های تهران و احصای منابع علمی معتبر از تجربیات از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است .

حکیم‌زاده با اشاره به تحصیل 2033 دانش آموز اتباع در شهر قدس، بیان کرد: اسکن کاملی از وضعیت آموزشی آنان را احصا و وضعیت بازماندگان از تحصیل، ترک تحصیل و دانش‌آموزان تکرار پایه را نیز بررسی و احصا کرده‌ایم. 

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، ضمن احصای تجهیزات مورد نیاز درون مدرسه  تاکنون حدود 18 کارگاه مجازی و 25 کارگاه حضوری برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری  جلساتی برای نحوه انجام جشنواره‌های متنوع تحول در محیط‌های یادگیری، گفت: شکل لباس معلم تا دانش آموز و زیباسازی کلاس‌های درس و پیگیری برگزاری جشنواره بازی و یادگیری از محورهای برگزاری این جشنواره خواهد بود .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اقدامات انجام شده در سراسر کشور در این باره اشاره کرد و گفت: در موضوع بازبینی سرفصل‌های آموزشی، سه بخش را در دستور کار قرار دادیم. شایستگی‌های پایه و خودتوسعه‌ای معلمان، تقویت محیط های یادگیری، شایستگی‌های فناورانه ودیجیتال و استفاده از تجارب نظام پیشرو در این مسیر با رویکرد تکنیک‌های خُرد برای معلمان در نظر گرفتیم. 

حکیم‌زاده افزود: برای توانمندسازی معلمان نیز تصمیم داریم تا تولیدات مشترک معاونت ابتدایی و سازمان پژوهش استفاده کنیم. همچنین در این مسیر از روش‌های ترکیبی برای بکارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام/