ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر علی جانباز ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح باشگاه رشد کودک و نوجوان مازندران به فعالیت حوزه هنری در حوزه کودکان و نوجوان اشاره کرد و اثر شکرستان را از تولیدات حوزه هنری دانست و اضافه کرد: سهم محصولات فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان بیشتر است.
وی با عنوان این که تربیت دورههای محیط گرایی و مربیگری پشت سر گذرانده است، گفت: معتقد هستم از سال ۱۴۰۰ به این سو در حوزه تربیت نتوانستیم خود را بازآوری کنیم زیرا جامعه به سمت فردگرایی در حرکت است و ما برای این حوزه فردی برنامهریزی چندانی نداشتیم.
جانباز با اظهار این که تربیت در دوره کنونی مصرفگرا است، تصریح کرد: از این رو کارکرد محصول فرهنگی هنری صرفاً سرگرمی نیست و در زندگی فردی و تربیتی نقش دارد.
رئیس حوزه کودکان ونوجوان حوزه هنری کار فرهنگی را کار استراتژیک و مهم برشمرد و گفت: امروزه نباید حوزه هنری به عنوان یک امر زیباشناسی نگاه کرد بلکه یک واحد و سازمان استراتژیکی محسوب میشود.
جانباز با بیان اینکه بزرگترین تولید کننده انیمیشن در کشور هستیم، گفت: جریان انقلاب حوزه هنری از نظر زیرساخت در تولید انیمیشن پیشتاز است و بیش از ۶۰۰۰ انیمیشن تولید شد و سالانه ۲ یا ۳ فیلم سینمایی نیز تولید میشود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون به توانمندسازی و استعدادهای فرهنگی و هنری نوجوانان کمتر توجه شده است، گفت: صف مشخصی در تربیت هنرمندانه جوان و آینده نداریم و به عنوان نمونه سالهای سال هنرستان هنر را در فراموش کردیم.
رئیس حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری به ایجاد باشگاههای رشد نوجوان اشاره به اضافه کرد: نقش حوزه هنری در باشگاه رشد مباشرتی است.
جانباز تقویت جریان و محصول فرهنگی هنری برای کودکان نوجوان را از اهداف بیان کرد و گفت: امروزه برای جهاد تبیین باید محصول فرهنگی را به دست نوجوان و نوجوان برسانیم.