ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجلیل آل امین در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر، بر ضرورت روایت صادقانه در رسانه ها تاکید کرد و گفت: تکلیف اساسی رسانهها صداقت در روایت است.
هسته مرکزی محتوای رسانه ها باید صداقت باشد.صداقت اساس روایت های اخلاقگراست. رسانه های ناصادق حتما با شکست در افکار عمومی مواجه می شوند. مخاطب هم باید در مدار و منطقِ آگاهی اخبار و مسائل را بعد از بررسی آگاهانه بپذیرد.
افکار عمومی برای رسانه های ما هدف است اما برای دشمن ابزارِ رسیدن به هدف
مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان افزود: حق نشاط اجتماعی، حق آرامش، حق امنیت، حق عدالت از حقوق عمومی مردم است که رسانه ها باید در حفظ آن متعهد باشند.
افکار عمومی برای رسانه های معاند صرفا ابزاری برای مقاصد رسانه ای آنهاست. ابزاری که در خدمت صاحبان قدرت و ثروت کارکرد سیاسی_تجاری دارد.
رسانه اخلاق گرا اصول و محکماتِ عقلی و منطقی دارند
آل امین با اشاره به محکمات عقلی در رسانه های اخلاقگرا، تاکید کرد: رسانه های اخلاقگرا ملتزم به اصول و قواعدی هستند که از مجموعه ارزش های آنها نشات می گیرد. البته رسانه های ضداخلاقگرا هم محکماتی دارند اما این محکمات متشکل از ضد ارزش هاست. تاکتیک های این رسانه ها تغییر میکند.
وی افزود: تغییر تاکتیک بد نیست اما اگر با تغییر ارزش همراه باشد، تزلزل و بی ثباتی در اندیشهی صاحبان بنگاه های رسانه ای را به همراه خواهد داشت.
آرایش جدیدی برای جشنواره ابوذر لازم است
آل امین افزود: امروز تحولات دنیا به ویژه در منطقهی ما نیازمند کار رسانه ای مشترک و افقی نو در خطِ رسانه ای فعالان رسانه است.
مدیرکل صدا و سیمای استان در ادامه به روند فراگیری هوش مصنوعی در دنیا اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم همگام با تغییراتی که در دنیا در حوزه این تکنولوژی هوشمصنوعی اتفاق می افتد حرکت کنیم، عقب خواهیم افتاد چرا که هوش مصنوعی در اختیار صاحبان قدرت و ثروت قرار می گیرد و کشورهایی که عقب بمانند خسارت هایی را منافع کشور خواهند کرد.
آل امین خواستار وفاقِ جمعی رسانه ها برای حفظ ارزش ها و منافع ملی ملت بزرگ ایران شد.