ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی امروز در مراسم رونمایی از تجهیزات نوین مراکز معاینه فنی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در این دوره با آن مواجه بودیم، فرسودگی و عقبماندگی تجهیزات در حوزه دوربینهای مراکز نظارتی و همچنین تجهیزات حملونقل عمومی مانند اتوبوسها، تاکسیها و مترو است که با مشکلات جدی روبهرو بودهاند. علاوه بر این، مراکز معاینه فنی نیز با مشکل جدی عقبماندگی مواجه بودند؛ بهطوری که تجهیزات آنها بیش از 15 سال عمر کرده و فرسوده شدهاند و بهطور عمده دچار خطا هستند.
وی افزود: آییننامهای باید برای خودروهای برقی در حوزه معاینه فنی تدوین شود و از متولیان امر در این زمینه درخواست کمک دارم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به لزوم توجه ویژه به خودروهای پلاک شهرستان تصریح کرد: آییننامه مربوط به مراجعه خودروهای بالای 4 سال به مراکز معاینه فنی باید اصلاح شود، چرا که برخی خودروها حتی بعد از دو سال نیز دچار مشکلات آلایندگی و نقص فنی میشوند و کیفیت پایینی دارند. بنابراین، ضروری است این آییننامه اصلاح شده و خودروهایی که تحت گارانتی خودروسازان قرار دارند، از معاینه فنی معاف شوند.
وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر در این دوره مدیریت شهری، 1300 دستگاه اتوبوس وارد تهران شده است، افزود: در حالی که در دوره قبلی مدیریت شهری تنها 130 دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی اضافه شده بود. طبق برنامهریزیها و قراردادهای منعقد شده، هدفگذاری برای افزایش تعداد اتوبوسها به 6 هزار دستگاه است. تاکنون حدود 2000 تاکسی برقی وارد شده و 189 دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد کشور شده و در حال انتقال به تهران هستند.
انتهای پیام/