تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3902346
شناسه : 3902346
تاریخ :
شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف دستاورد ارزشمندی است اقتصاد ایران: قم- وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف سال جاری یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام آموزش و پرورش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی پیش از ظهر چهارشنبه در نهمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، بر اهمیت انتقال باورها، سنت‌ها و فرهنگ دینی تأکید کرد و آن را از اولویت‌های اصلی وزارتخانه آموزش و پرورش دانست.

وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر اهمیت اقامه نماز در مدارس، بیان کرد: برنامه‌های این وزارتخانه در راستای گسترش معنویت و ترویج فرهنگ نماز متمرکز است.

وی سلامت معنوی را نتیجه یک نظام تربیتی منسجم و پایدار دانست و افزود: غفلت از این انسجام می‌تواند در آینده مشکلات جدی به‌دنبال داشته باشد.

کاظمی همچنین با بیان چالش‌های موجود در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابراز کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی گامی مؤثر خواهد بود تا همه کودکان پیش از ورود به مدرسه تحت پوشش تربیتی مناسب قرار گیرند.

کاظمی دوران پیش‌دبستانی و ابتدایی را مهم‌ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده و خبر از اجرای اقدامات گسترده برای ارتقای سلامت معنوی کودکان در این دوره داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شرکت ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در آئین اعتکاف سال جاری یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام آموزش و پرورش است، اما در عین حال آسیب‌های قابل توجه در میان دانش‌آموزان دختر و پسر وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه گفتمان معیشت و اقتصاد بر خانواده‌ها مسلط شده و تربیت فرزندان به حاشیه رفته است که به ای مسئله بایستی بیشتر پرداخته شود.

کاظمی با بیان تغییر نقش‌های تربیتی در خانواده‌ها، گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی جایگزین پدر، مادر و معلمان شده‌اند و بسیاری از آسیب‌های مشاهده‌شده در میان دانش‌آموزان و دانشجویان برخاسته از تضاد میان باورهای متناقض موجود در فضای مجازی و نظام تربیتی رسمی است.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تقویت باورهای دینی از طریق یادگیری عملی در مدارس تأکید و اذعان کرد: این امر نیازمند تغییرات بنیادی در رویکردهای آموزشی است که همواره مورد اهتمام وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید از وضعیت فعلی فاصله گرفته و به سمت مهارت‌محوری حرکت کند و برنامه‌های درسی نیز باید به شکلی منظم، خلاقانه و تمرینی طراحی شوند تا وابستگی به حفظ کردن کاهش یابد.