ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزهزاده روز چهارشنبه در جمع تعدادی از مدیران و فعالان واحدهای پذیرایی و گردشگری استان، افزود: گردشگری غذا یکی از مهمترین عوامل ایجاد ذهنیت مثبت در میان گردشگران است که باید تلاش کنیم با ارائه غذاهای باکیفیت، این ظرفیت را به بهترین شکل معرفی کرده و از آن برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کنیم.
وی جایگاه ویژه غذای آذربایجان و تبریز به عنوان یک جاذبه فرهنگی را یادآوری کرد و ادامه داد: امروز در صنعت گردشگری استفاده از انواع غذاها یکی از مهمترین ابزار جذب مسافر است و تبریز به دلیل تنوع و انبوه غذاهای مختلف در فصول سال باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
حمزه زاده با تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات در واحدهای پذیرایی و رستورانها، اظهار کرد: واحدهای پذیرایی و گردشگری نقشی کلیدی در معرفی ظرفیتهای استان به خصوص در بخش غذا ایفا میکنند و باید با ارتقای سطح خدمات، زمینه جذب و ماندگاری مسافران را فراهم ساخت.
وی یادآور شد: در حوزه پذیرایی و گردشگری سه عامل اصلی مکان و فضا، تجهیزات و منابع انسانی نقشی اساسی در ایجاد تجربهای خوشایند برای گردشگران داخلی و خارجی دارند که در این میان نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده، میتوان با ارائه خدمات مطلوب، رضایت حداکثری مهمانان را جلب کند.
حمزه زاده بر اهمیت ارتقای کیفیت خدمات، گردشگری غذا و جذب حداکثری گردشگران در ایام نوروز تاکید و اضافه کرد: در این راستا باید از هم اکنون فعالان حوزه گردشگری و صاحبان رستورانها برنامه ریزی مناسب داشته باشند.
وی ضرورت تبلیغات و بازاریابی مؤثر برای معرفی ظرفیتهای گردشگری آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه پایدار گردشگری نیازمند توجه به پایداری حضور مسافران از کشورهای مختلف است و نباید تمرکز تبلیغات تنها بر یک بازار خاص باشد.