تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3902151
شناسه : 3902151
تاریخ :
واحدهای پذیرایی و گردشگری نقش کلیدی در معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی دارند اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: واحدهای پذیرایی و گردشگری نقشی کلیدی در معرفی ظرفیت‌های استان به خصوص در بخش غذا ایفا می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در جمع تعدادی از مدیران و فعالان واحدهای پذیرایی و گردشگری استان، افزود: گردشگری غذا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد ذهنیت مثبت در میان گردشگران است که باید تلاش کنیم با ارائه غذاهای باکیفیت، این ظرفیت را به بهترین شکل معرفی کرده و از آن برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کنیم.

وی جایگاه ویژه غذای آذربایجان و تبریز به عنوان یک جاذبه فرهنگی را یادآوری کرد و ادامه داد: امروز در صنعت گردشگری استفاده از انواع غذاها یکی از مهمترین ابزار جذب مسافر است و تبریز به دلیل تنوع و انبوه غذاهای مختلف در فصول سال باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

حمزه زاده با تاکید بر ارتقای کیفیت خدمات در واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها، اظهار کرد: واحدهای پذیرایی و گردشگری نقشی کلیدی در معرفی ظرفیت‌های استان به خصوص در بخش غذا ایفا می‌کنند و باید با ارتقای سطح خدمات، زمینه جذب و ماندگاری مسافران را فراهم ساخت.

وی یادآور شد: در حوزه پذیرایی و گردشگری سه عامل اصلی مکان و فضا، تجهیزات و منابع انسانی نقشی اساسی در ایجاد تجربه‌ای خوشایند برای گردشگران داخلی و خارجی دارند که در این میان نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده، می‌توان با ارائه خدمات مطلوب، رضایت حداکثری مهمانان را جلب کند.

حمزه زاده بر اهمیت ارتقای کیفیت خدمات، گردشگری غذا و جذب حداکثری گردشگران در ایام نوروز تاکید و اضافه کرد: در این راستا باید از هم اکنون فعالان حوزه گردشگری و صاحبان رستوران‌ها برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

وی ضرورت تبلیغات و بازاریابی مؤثر برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه پایدار گردشگری نیازمند توجه به پایداری حضور مسافران از کشورهای مختلف است و نباید تمرکز تبلیغات تنها بر یک بازار خاص باشد.