ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهدوی راد مدیرکل حوزه استاندار قم عصر دوشنبه در دوره آموزشی ارتباط با رسانه ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای استان قم بیان کرد: روابط عمومیهای دستگاهها در حقیقت زبان گویای مردم هستند و باید برای تقویت این جایگاه در ادارات گامهایی برداشت که برگزاری دوره آموزشی و کاربردی همانند این دوره از جمله آنان است.
وی بیان کرد: نیاز است روابط عمومیها علاوه بر انعکاس خدمات، مشکلات مردمی را هم رصد کنند و در انتقال و حل این مسائل به مدیران، راهگشا باشند.
مهدوی راد با بیان اینکه هیچ کسی در هیچ زمانی بی نیاز از آموزش و آموختن نیست افزود: نیاز است دورههای آموزشی برای مدیران روابط عمومی استان به صورت فصلی برگزار شود، چرا که این نشستها هم موجب تقویت ارتباط و همدلی بین مدیران روابط عمومی و هم سبب ارتقا کارآمدی آنان خواهد شد.
وی عنوان کرد: نظر آقای استاندار آن است که در صورت بروز اختلاف احتمالی بین یک دستگاه با رسانه، خانه مطبوعات استان مرجع رسیدگی و حل و فصل باشد و از دستگاهها نیز انتظار میرود قبل از هر گونه اقدامی در جهت شکایت از رسانه، موضوع را به روابط عمومی استانداری و خانه مطبوعات منعکس کرده تا با تشکیل جلسهای ویژه، موضوع حل و فصل شود.
مدیران روابط عمومی ارتباط خود با رسانهها را بیش از گذشته تقویت کنند
احمد نامداری مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این نشست بیان کرد: دوره آموزشی ارتباط با رسانه ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارت و دستگاههای اجرایی استان قم با توجه به نیازی که در این زمینه وجود داشت، به عنوان اولین برنامه در دوره جدید مدیریت استان و در راستای تقویت و توانمندسازی روابط عمومیها تدارک دیده شد که برنامه داریم تا این دورههای آموزشی به صورت فصلی ادامه یابد.
نامداری افزود: مدیران روابط عمومی باید تلاش کنند تا ارتباط خود با رسانهها را بیش از گذشته تقویت کنند، چرا که این امر در انعکاس برنامهها و خدمات صورت گرفته از سوی نهادها و همچنین پیگیری مشکلات و مسائل مردم حائز اهمیت است.
وی گفت: روابط عمومیها در برخی از ادارات با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستند که این امر در کارکرد مطلوب آنان اثرگذار است و امیدواریم برای حل این مشکلات تا جای ممکن برنامه ریزی و پیگیری لازم صورت گیرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم همچنین بر تلاش روابط عمومیها در راستای تولید محتوا در قالبهای مختلف رسانهای و خلاقانه و بهره گیری حداکثری از توان رسانهها و رسانههای نوظهور در جهت انتشار این تولیدات تاکید کرد.
نامداری اضافه کرد: امیدواریم با تشکل دوره جدید شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان قم که استاندار نیز در خصوص حضور در آن تاکید داشته، شاهد هم افزایی بهتری در تقویت امر اطلاع رسانی و عملکرد روابط عمومیهای استان قم باشیم.
روابط عمومیها خانه مطبوعات را بازوی مشورتی خود بدانند
فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای رسانههای استان و مجموعه خانه مطبوعات قم گفت: از مدیران روابط عمومی ادارت و دستگاههای اجرایی استان انتظار میرود، از ظرفیت خانه مطبوعات به عنوان بازوی مشورتی خود در حوزه رسانه و اطلاع رسانی استفاده کنند.
وی گفت: خانه مطبوعات استان این آمادگی را دارد تا برای مجموعه دستگاههای مختلف و مدیران روابط عمومی دورههای مورد نیاز آنان از جمله سواد رسانه و کارگاههای کاربردی همانند بازآموزی خبرنویسی و عکاسی با موبایل که از جمله نیازهای ضروری همکاران حوزه اطلاع رسانی است برگزار کند.
یوسف پور همچنین بیان کرد: امروز خوشبختانه اتفاقات رسانهای در سطح استان قم با مشارکت و همکاری خانه مطبوعات رغم میخورد و انتظار میرود، مدیران روابط عمومی دستگاهها نقش و جایگاه خانه مطبوعات را به عنوان پل ارتباطی با رسانهها مورد توجه قرار دهند.
مدیر خانه مطبوعات استان قم همچنین ابراز کرد: ممکن است برخی از دستگاهها در مواردی از نوع انعکاس محتوای رسانه، گلایه و یا شکایتی داشته باشند که با توجه به تاکید استاندار قم انتظار میرود این موارد را قبل از پیگیریهای حقوقی با خانه مطبوعات و روابط عمومی استانداری در میان بگذارند تا موضوع مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.
مدیران روابط عمومی ادارت ارتباط خوبی با مدیران رسانههای استان داشته باشند
مهدی بخشی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز در این نشست بیان کرد: انتظار است مدیران روابط عمومی ادارت و دستگاههای اجرایی، شناخت و ارتباط خوبی با مدیران رسانههای استان داشته باشند، چرا که این امر در ادامه همکاری دوجانبه آنان مؤثر خواهد بود.
وی گفت: رعایت الزامات ارسال یک خبر استاندار از سوی روابط عمومیها از جمله انتظارات رسانهها است که در این زمینه خانه مطبوعات با هماهنگی استانداری قم میتواند دورههای بازآموزی خبرنویسی را برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی برگزار کند.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم ابراز کرد: برخی از خبرنگاران در حوزههای تخصصی فعالیت دارند که ادارات مربوطه میتوانند از این ظرفیت استفاده کرده و از آنان حمایتهای لازم را بعمل آورند.
وی افزود: از دیگر انتظارات رسانهها از مدیران روابط عمومی تسهیل ارتباط با مدیران با انجام مصاحبهها است که در این زمینه نیاز است اهتمام و توجه بیش از پیش صورت گیرد.
بخشی با بیان اینکه با توجه به جایگاه استان، وزرا سفرهای متعددی به قم دارند افزود: یکی از دغدغههای رسانهها انجام هماهنگی لازم برای پوشش برنامهها و دیدارهای وزرا مسئولان ارشد است که در این زمینه نیز نیاز است رویه مناسبی در تسهیل کار خبرنگاران و عکاسان خبری پیش بینی شود.
مدیران روابط عمومی ادارت و دستگاههای اجرایی، شناخت و ارتباط خوبی با مدیران رسانههای استان داشته باشند