تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3899128
شناسه : 3899128
تاریخ :
جشنواره تولیدات نرم افزاری وسخت افزاری در کردستان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: جشنواره تولیدات نرم افزاری وسخت افزاری در حوزه‌ مداخلات ویژه یادگیری و دانش آموزان دیرآموز در آموزش وپرورش استثنایی کردستان برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، طالب محمدی گفت: جشنواره تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری (دست ساخته‌های معلمان و متخصصان) در راستای ارتقا کیفیت ارائه خدمات تشخیصی، توانبخشی و آموزشی به دانش‌آموزان گروه هدف توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

محمدی گفت: شرکت کنندگان جهت ارسال آثار خود در محورهای دست ساخته‌ها؛ تولید ابزارهای آموزشی و توانبخشی و تولیدات نرم افزاری؛ محیط برنامه نویسی (سیستم عامل اندروید و ویندوز) به واحد تشخیص اداره آموزش و پرورش استثنایی استان تا هفته دوم اسفند ماه جاری فرصت دارند.

وی اضافه کرد: تمامی معلمان شاغل در وزارت آموزش و پرورش، گفتار درمانگران، کار درمانگران، شنوایی شناسان، بینایی سنجان، مشاوران، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، پژوهشگران، مخترعین فعال در حوزه اختلال یادگیری و نیازمند توجه خاص (دیرآموز) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

محمدی با بیان اینکه هر شرکت کننده مجاز به ارسال یک اثر خلاقانه فردی و یا گروهی است، افزود: آثار تولیدی باید دارای فایل شناسه اثر باشند و از تولیدات شرکت‌های خصوصی در تولید آنها استفاده نشده باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تسهیل و تنوع بخشی به امر آموزش، عملی کردن فرآیند یاددهی یادگیری و خارج کردن آن از حالت انتزاعی و هم افزایی بیشتر در استفاده از توانمندی‌های معلمان را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره برشمرد.

محمدی با تأکید بر اهمیت مفید و اثربخش بودن بکارگیری روش‌های نوین آموزش برپایه پیشرفت‌های علمی و عملی اظهار کرد: تنوع بخشی و به روزآوری نرم افزارها و تولیدات سخت افزاری (دست سازه‌های خلاقانه) در ارائه خدمات به این دانش آموزان بسیار تأثیر گذار است.

گفتنی است؛ سالانه بیش از دو هزار دانش‌آموز دارای اختلال یادگیری به ۲۱ مرکز جامع سنجش در استان جهت انجام فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود مراجعه می‌کنند.