ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری تسنیم، واحد توسعه خودروهای برقی شرکت خودروسازی جک (Yiwei)، با امضای قرارداد مشترک با شرکت CATL استفاده از پلتفرم CIIC-S را برای تولیدات خودروهای برقی و EREV در اولویت قرار میدهد. این پلتفرمها شامل مدلهایی است که امکان تعویض باتری را فراهم میکند.
طبق اعلام کارنا، قرارداد همکاری در تاریخ 3 ژانویه در مقر اصلی شرکت CATL در شهر نینگده استان فوجیان چین بین این دو شرکت امضا شد. این سند همکاری در حضور ژیانگ ژینگچو، رئیس و مدیرکل شرکت خودروسازی جک، و رابین زنگ، رئیس و مدیرکل شرکت CATL منعقد شد.
قرارداد امضا شده قرار است همکاری استراتژیک هر دو شرکت با یکدیگر را که در تاریخ 6 ژانویه 2024 به امضا رسیده بود، تقویت کرده و عمق همکاریها را افزایش دهد.
این شرکتها، استفاده از پلتفرم CIIC-S را برای برنامه خودروهای سواری با انرژی جدید Yiwei، که شامل مدلهای مختلفی از جمله مدلهای با قابلیت تعویض باتری، مدلهای خودروی الکتریکی باتری (BEV) و مدلهای خودروی الکتریکی با برد گسترده (EREV) است، در اولویت قرار خواهند داد.
Yiwei همچنین اعلام کرد که این دو شرکت برای ترویج تحقیق و توسعه مشترک در زمینه فناوریهای شاسی هوشمند پیشرفته که شامل مدیریت حرارتی، بستههای باتری و معماریهای EE است، همکاری خواهند کرد.
فناوری CIIC، امکان جداسازی و توسعه موازی بدنههای بالا و پایین را به وجود میآورد، بنابراین روند تولید را کوتاه خواهد کرد. در ماه آگوست سال گذشته، Neta Auto اعلام کرد که شوتینگ بریک Neta S اولین مدلی است که بر روی شاسی اسکیتبرد CIIC CATL ساخته میشود. با این حال، این شرکت در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه است و رویکرد داخلی آن با چالشهای مختلفی دست و پنجه نرم میکند.
در 24 دسامبر سال 2024، CATL شاسیهای Bedrock را که نوع دیگری از پرچمدار CIIC است، روانه بازار کرد، و اولین خودروسازی که این شاسی را به کار گرفت، شرکت خودروسازی Avatr Technology بود، که یکی از شرکتهای تابعه خودروسازی چانگان است.