ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این دستگاه با تکنولوژی Pulsating Pipe Heat یا به اختصار (PPH) میتواند گرمای بین سلول های باتری را خارج کند. ورقه هایی از آلیاژ آلومینیوم در میان سلول های باتری قرار میگیرند و گرمای بین سلول های باتری را که به هنگام شارژ سریع DC ایجاد میشود به خود جذب میکنند.
این لوله های آلیاژی رسانای گرما با لرزش های خود گرما را سریعتر به بیرون منتقل میکنند.
هیوندای اعلام کرده که PPH نسبت به آلمینیوم معمولی 10 برابر بیشتر گرما را انتقال میدهد و باعث کم شدن زمان شارژ باتری ها میشود. در نتیجه اشخاص زمان کمتری در ایستگاه شارژ سپری میکنند و صدالبته عمر مفید باتری های خودروی برقی آنها بیشتر از قبل خواهد بود.
در صنعت خودرو های برقی، رقابت اصلی به روی افزایش ظرفیت باتری و به موازات آن افزایش برد مسافت خودرو، عمر مفید و کاهش زمان شارژ است. در این صنعت هر کمپانی که محصولات بهینهتر و با کارایی و راندمان بیشتری تولید کند برنده رقابت خواهد بود.