تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3872194
شناسه : 3872194
تاریخ :
به بهانه پایان پخش ماهواره‌ای شبکه جام‌جم اقتصاد ایران: به نظر می‌رسد صداوسیما با گذر از پخش ماهواره‌ای جام‌جم و ورود به فضای برودبندها، در تلاش است تا از ظرفیت‌ها و امکانات جدید بهره‌برداری کند. این تصمیم می‌تواند فرصتی برای ارائه برنامه‌ها و رویدادهای جدید برای مخاطبان ایرانی مقیم خارج از کشور باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن برمهانی؛ معاون سیما ساعتی پیش در حکمی سیاوش عقدایی را به عنوان سرپرست شبکه اینترنتی جام‌جم معرفی کرد. این اتفاق که دو روز پیش رخ داد، به معنای پایان فعالیت شبکه ماهواره‌ای جام‌جم در فضای برودکست و آغاز فصل جدیدی در دنیای "برودبندها" است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دنیای اینترنتی به سرعت در حال گرفتن گوی سبقت از برودکست‌ها است. اکنون این تغییر برای یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای صداوسیما اتفاق افتاده و تصمیم به اینترنتی شدن این شبکه، در نوع خود جالب‌توجه و قابل تأمل است.

به محض اعلام توقف پخش ماهواره‌ای شبکه جام‌جم، بسیاری از منتقدان در فضای توئیتر به این نکته اشاره کردند که سال‌هاست این شبکه برنامه‌های مؤثر و جدی ندارد و خاتمه پخش آن بی‌ارتباط با تحریم‌های ماهواره‌ای نیست.

به نظر می‌رسد صداوسیما با گذر از پخش ماهواره‌ای جام‌جم و ورود به فضای برودبندها، در تلاش است تا از ظرفیت‌ها و امکانات جدید بهره‌برداری کند. این تصمیم می‌تواند فرصتی برای ارائه برنامه‌ها و رویدادهای جدید از سوی رسانه ملی برای مخاطبان ایرانی مقیم خارج از کشور به شمار آید.

در طول سال‌های فعالیت این شبکه، دستاوردهای قابل توجهی برای رسانه ملی به همراه داشت و این تصمیم می‌تواند امید به توسعه و تداوم این فعالیت‌ها را تقویت کند. همان‌طور که بسیاری از پلتفرم‌های برودبند موفق به ارائه محتوای مؤثر و آسان‌دسترس‌تر شده‌اند.

در حکم انتصاب سیاوش عقدایی، محسن برمهانی به این نکته اشاره کرده است که: «تغییر بستر پخش شبکه جهانی جام‌جم در راستای توجه به سبد مصرف رسانه‌ای ایرانیان عزیز خارج از کشور، علاوه بر خلق و افزایش مخاطب، این امکان را فراهم می‌آورد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بستر پخش اینترنتی، ارتباطی تعاملی، مستمر و مستحکم با مخاطب برقرار سازیم. در این مسیر، لازم است با راهبری مرکز سیمرغ معاونت سیما، در تولید برنامه‌هایی با محوریت هویت ایرانی ـ اسلامی اقدام کنیم تا به تعمیق و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد خودآگاهی تاریخی برای ایرانیان سراسر جهان بپردازیم و از حمایت ارگان‌ها، نهادهای مرتبط و افراد متخصص و دلسوز برخوردار شویم.»

لازم به ذکر است که شبکه جهانی جام‌جم در تاریخ 26 آذر ماه 1376 تأسیس شد و دو روز پیش فعالیت خود را در بستر اینترنت آغاز کرد و به پخش ماهواره‌ای خود پایان داد.

انتهای پیام/