تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3865895
شناسه : 3865895
تاریخ :
ترفندهای داعش برای فروش آن‌لاین ترور به بازار نشر آمد اقتصاد ایران: کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ؛ ترفندهای داعش برای فروش آن لاین ترور» نوشته آناکروگلووا با ترجمه مهدی فروتن آغمیونی توسط انتشارات همشهری منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ؛ ترفندهای داعش برای فروش آن لاین ترور» نوشته آناکروگلووا به تازگی با ترجمه مهدی فروتن آغمیونی توسط انتشارات همشهری منتشر و روانه بازار نشر شده است.

شاید این روزها خبری مستقیم از گروه «دولت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» در جهان نباشد، اما تفکر داعشی ادامه دارد و گاهی هم خبرهای مربوط به ترور و آدم‌کشی‌های داعشیان در خبرهای رسانه‌های جهان پوشش داده می‌شود. کتاب «تروریسم، پروپاگاندا، برندینگ» اثری پژوهشی است در این باب که چرا و چگونه این تفکر می‌تواند افراد را جذب کند. از نکته‌های ویژه این کتاب، «تبلیغات روایی» در «فصل سوم» است که به داستان‌سرایی‌ها برای فروش (معرفی، پذیراندن و پذیرش گرفتن‌) خلافت داعش می‌پردازد.

نویسنده این کتاب می گوید بسیاری از حامیان داعش و سایر گروه‌های جهادی مانند آن‌ها، تمایل دارند از نمادها و نشانه‌های دیداری بسیار بیشتر استفاده کنند و این کار در کنار محتوای پروپاگاندایی آن‌ها، نشان از تلاش آنان برای تسلط به نوعی از سواد تبلیغاتی است.

«اهمیت بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی در تروریسم»، «شیوه‌های جذب نیرو»، «مخاطبان هدف و تکنیک‌های روانی»، «داعش به مثابه یک برند»، «استراتژی جلوگیری از ریزش نیرو»، «شباهت بین پروپاگاندا و برندینگ تجاری» و البته «راهکارهای مقابله با پروپاگاندا» ازجمله بخش های این کتاب هستند.

این کتاب با ۲۴۴ صفحه و قیمت ۲۲۵ هزار تومان عرضه شده است.