تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3863493
شناسه : 3863493
تاریخ :
عشایر با تلفن همراه خود پیگیر مطالباتشان می‌شوند اقتصاد ایران: معاون وزیر جهاد گفت: با ایجاد سامانه جامع خدمت‌رسانی به جامعه عشایری از این پس آنها می‌توانند با تلفن همراه خود خدماتی که ارائه می‌شود را درخواست و به صورت فرایندی پیگیر مطالبات شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در حالی که جمعیت عشایری در ایران به حفظ سنت‌ها پایبند هستند، یک نوآوری دیجیتال در سازمان امور عشایر ایران نوید تحولی بزرگ را می‌دهد. این تحول، راه‌اندازی و بهینه‌سازی مرکز داده‌ها در این سازمان با هدف خدمت‌رسانی در بستر وب است تا عشایر از طریق تلفن همراه، خدمات این سازمان را درخواست و پیگیری کنند.

شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: ارائه خدمات در بستر وب از نیازهای ضروری جامعه عشایری است که خوشبختانه امروز این امکان فراهم شده و با راه‌اندازی مرکز داده‌ها در سازمان، گامی بزرگ در راستای بهبود زندگی عشایر کشور برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با ایجاد سامانه جامع خدمت‌رسانی به جامعه عشایری، از این پس عشایر می‌توانند با تلفن همراه خود خدماتی که به آنان ارائه می‌شود را درخواست و به صورت فرایندی پیگیر مطالبات خود شوند.

وی گفت: این مرکز با استفاده از فناوری‌های پیشرفته روز، طراحی و در طبقه منفی یک ستاد استقرار یافته که محیطی استاندارد و امن برای ذخیره و مدیریت اطلاعات است و تمام امور کارکنان امور عشایر کشور نیز از طریق این بستر صورت خواهد گرفت.

راه‌اندازی مرکز داده‌ها و ایجاد سامانه جامع خدمات‌رسانی در سازمان امور عشایر ایران، نه تنها به کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت اطلاعات کمک خواهد کرد، بلکه امکان دسترسی عشایر به خدماتی همچون آبرسانی سیار، توزیع سوخت، آرد، پنل‌های خورشیدی، نهاده دامی و دریافت تسهیلات را نیز فراهم می‌کند. حالا، عشایر می‌توانند با تلفن همراه به راحتی این خدمات را درخواست و فرآیند آن را پیگیری کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در خصوص مزایای راه‌اندازی این مرکز، عنوان کرد: صرفه‌جویی در منابع و کاهش هزینه‌ها در حوزه فناوری به میزان ۳۰ میلیارد تومان در سال، توسعه فناوری و یکپارچه‌سازی زیرساخت‌ها در سازمان و ادارات تابعه استانی و مدیریت متمرکز توسط نیروی متخصص در ستاد، افزایش سرعت عملکرد سیستم و امنیت، پشتیبانی و بازیابی آسان اطلاعات از جمله مزایای ایجاد و بهینه‌سازی مرکز داده‌های سازمان است.

این اقدام، یک حرکت تحولی است که نه تنها زندگی و استفاده از خدمات را برای عشایر آسان‌تر می‌کند، همچنین نشان‌دهنده تعهد سازمان امور عشایر ایران به توسعه و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین و گامی برای ساده‌سازی فرآیند خدمات‌رسانی به جامعه تولید کننده عشایری با هدف افزایش بهره‌وری است.