تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3858275
شناسه : 3858275
تاریخ :
بازرس کل گیلان: مدیر باید قانون مدار و عدالت محور باشد اقتصاد ایران: رشت- بازرس کل استان گیلان گفت: مدیر باید قانون مدار و عدالت محور بوده و رضایت مردم از هر پست و مقامی برای وی بالاتر باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد آقایی ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در اصل ۱۷۴ همین قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی شکل گرفت که دو وظیفه اصلی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را برعهده دارد.

وی با اشاره به این نکته که قانونگذار برای تصویب هر قانونی مصلحت و عدالت و انصاف را در نظر می‌گیرد افزود: اگر ادعا داریم که کشور ما بر اساس شیوه حکومت داری امیر المومنین (ع) اداره می‌شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایشان در حکومت داری دو اصل مسئولیت پذیری و شفافیت در انجام کارها را مد نظر داشتند که این دو اصل بر اساس عدالت محوری و رضایت مندی شهروندان است.

بازرس کل گیلان ادامه داد: در سازمان بازرسی دنبال این هستیم که هر قانونی اجرا می‌شود باید دو اصل عدالت محوری و رضایت مردم را شامل شود که این امر قطعاً رضایت خداوند را در بر می‌گیرد.

آقایی در مورد دغدغه‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان گیلان گفت: بخش خصوصی یک ظرفیت و فرصت است که باید از آن استفاده کرد، سرمایه گذاران بازوان پر توان دولت هستند، با استفاده از فرصت بخش خصوصی می‌توان محرومیت زدایی و فقر زدایی در استان انجام شود پس باید در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت اقتصادی از سرمایه گذاران خوش نام حمایت صورت پذیرد، البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد چون سرمایه برها هیچ آورده‌ای برای استان ندارند.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به حدیث نبوی که می‌فرمایند؛ «هر کس اهلیت و صلاحیت کاری را نداشته باشد نه تنها خود را به سقوط و تباهی کشانده است؛ بلکه امور مردم را که متصدی آن است، به تباهی کشانده است» ادامه داد: مدیر باید قانون مدار و عدالت محور باشد و برایش رضایت مردم از هر پست و مقامی بالاتر باشد، قطعاً بازرسی از همچنین مدیری حمایت خواهد کرد نه مدیر خسته و نا کارآمد، مدیر باید در میدان بوده و پاسخگو باشد نه اینکه خود از رسانه‌ها و مردم مطالبه گری کند.

وی ضمن اشاره به سامانه‌های الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور افزود: مردم و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.136.bazresi.ir و تلفن گویای ۱۳۶ و یا مراجعه حضوری شکایات و اعلامات خود از دستگاه‌های اجرایی را مطرح کنند که کارشناسان زبده و متخصص در بازرسی کل به این شکایات رسیدگی خواهند کرد و شهروندان نیز می‌توانند نتایج بررسی‌ها را در همین سامانه مشاهده کنند.

آقایی با اشاره به بازرسی‌های سرزده در دوره جدید مدیریتی بازرسی کل استان گیلان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بازرسی کل که بر اساس گزارش‌ها و مطالبات مردمی صورت می‌گیرد بازرسی‌های سرزده از مراکز و دستگاه‌هایی است که مردم بیشتر با آنها سر و کار دارند مثل مراکز درمانی و شهرداری‌ها، که این امر هم در راستای مطالبه گری مردم و جلب رضایت آنها صورت می‌گیرد.