ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به نوع حساسیت و کار در معاونت مالی و اقتصاد شهری، همواره دغدغه داریم که بتوانیم هزینهها را پوشش دهیم و تعادل بودجه را برقرار کنیم.
فروزنده با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در معاونت مالی و اقتصادی شهری به ثمر رساندن پروژهها میباشد افزود: تأمین منابع یک کار مشترک بین همه بخشها میباشد، بخشهای مختلف در مناطق، شهرسازی و… همواره برای تأمین منابع تلاش میکنند؛ با توجه به اینکه شهرداری یک بنگاه خودگردان است یعنی منابع را تأمین و هزینه میکند، لذا بر اساس اولویتهایی که در بودجه، شورا مصوب نموده است، باید بتوانیم منابع را به خوبی از بخشهای مختلف جذب و بر اساس تخصیص بودجه پیش برویم تا پروژههایمان به سرانجام برسد.
معاون شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما این است که بتوانیم منابع را به خوبی توزیع کنیم، اگر منابع بهینه مصرف شود حتماً به بهره وری ایجاد خواهد شد، بر همین اساس تلاش کردیم نسبتی بین منابع و مصارف ایجاد کنیم.
وی در ادامه در خصوص کمپین تهران دوست داشتنی تصریح کرد: ما معتقدیم لازمه اداره تهران مشارکت مردم میباشد، تهران شهری است تقریباً با ۱۰ میلیون نفر جمعیت و ۳ الی ۴ میلیون نفر نیز در روز با مسائل مختلف و متنوع اجتماعی و اقتصادی در این شهر در رفت و آمد میباشند، پس بر این اساس اداره شهر بدون مردم امکان پذیر نیست.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان داشت: بایستی ظرفیت سازی کنیم تا مردم تهران را بشناسند و هنگامی که شناخت ایجاد شد مقدمه علاقه و توجه خواهد شد و هدف نهایی از راه اندازی این کمپین معرفی تهران به مردم است.
فروزنده افزود: بایستی تمرکز زدایی شود تا بتوانیم تهران را بهتر اداره نمائیم، به هر حال مردم تهران از ترافیک، آلودگی و اجاره نشینی رنج میبرند، پس با یک نگاه تحولی میتوان تهران را بهتر اداره کرد. بایستی به سمتی پیش برویم که تهران یک شهر ارزان برای ساکنین آن بشود.