ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اظهارات توماس شفر باعث تعمیق بیشتر درگیری با اتحادیهها میشود که این خودروساز را از دسامبر تهدید به اعتصاب کردهاند و از شرکت خواستهاند تا راهحلهایی را در مذاکرات جاری بر سر دستمزد و ظرفیت ارائه کند. وی افزود که هر راه حلی باید ظرفیت مازاد و هزینهها را کاهش دهد.
شفر گفت که بیشتر کاهشهای شغلی پیشبینیشده در این خودروساز آلمانی که این گروه تعداد آنها را تعیین نکرده است، میتواند از طریق تعدیل نیروی کاری و بازنشستگی پیش از موعد انجام شود، اما افزود که این کافی نخواهد بود. جدا از کاهش مشاغل و تعطیلی کارخانهها، فولکسواگن همچنین از کارگران خواسته است تا 10 درصد از دستمزد خود را کاهش دهند.
شفر گفت در حال حاضر امیدی به بهبود قابل توجه تقاضا در اروپا وجود ندارد. او همچنین خاطرنشان کرد که هزینههای نیروی کار در سایتهای آلمانی فولکس واگن تقریباً دو برابر بیشتر از همتایان و سایتهای خود فولکسواگن در جنوب و شرق اروپاست.
طبق گزارش رویترز ، وی گفت که تلاشهای صرفهجویی منجر به تأثیر مثبت بر سود حدود 7.5 میلیارد یورو شده و افزود که 4 میلیارد یورو دیگر پس انداز مورد نیاز است. شفر گفت که این شرکت در حال حاضر هیچ امکانی برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه در آلمان نمیبیند و تعطیلیهای احتمالی نه تنها به کارخانههای خودرو، بلکه به سایتهای قطعه سازی نیز اشاره دارد.