تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3848918
شناسه : 3848918
تاریخ :
کتاب «سمفونی مشارکت با ضرب پای مدیر» روانه بازار نشر شد اقتصاد ایران: کتاب «سمفونی مشارکت با ضرب پای مدیر» نوشته افسانه شفیعی، فائزه هدایت نظری، فرهاد صفدرپور توسط انتشارات مهکامه منتشر و راهی بازار نشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «سمفونی مشارکت با ضرب پای مدیر» نوشته افسانه شفیعی، فائزه هدایت نظری، فرهاد صفدرپور به تازگی توسط انتشارات مهکامه منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب درباره رفتار سازمانی، کارکنان، رهبری و مدیریت است.

در معرفی این کتاب آمده است:

آیا تابه‌حال با مدیرانی برخورد کرده‌اید که در کنش با پرسنل، از ابزارهای اقتدارگرایانه بهره نمی‌گیرند، اما همیشه پرسنل‌ را در مسیر اهداف سازمان، آماده‌به‌خدمت می‌یابند؟ این دسته از مدیران خواسته‌های خود را در سازمان «الهام می‌کنند». درمقابل، مدیران اقتدارجو خواسته‌های خود را بر سازمان «اعمال می‌کنند». تفاوت از همین‌جا شروع می‌شود: در روش اول، «سمفونی پرسنل» است که در سازمان و بیرون آن طنین می‌افکند و در روش دوم، تنها صدایی که شنیده می‌شود صدای بارش کلماتی است که از بالا به پایین فرو می‌ریزد. اولی هزینه‌ای آشکار، و دومی، کلماتی است که با طفره رفتن کارکنان بی‌انگیزه، بر زمین افتاده است!

کتاب حاضر درصدد است با مقایسۀ هردو روش رهبری در قالب یک طیف و معرفی مثال‌های واقعی از هر روش، بینشی علمی – اجرایی در اختیار آن دسته افراد قرار دهد که درصددند با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی سازمان خود، هم به انجام امور بپردازند و هم تحول مستمر را در سازمان رقم بزنند.فصل اول کتاب به بررسی الگوهای نظری تحول سازمان می‌پردازد و در آن اهم الگوهای معرفی‌شده درخصوص تحول سازمان معرفی و بررسی می‌شود. فصل دوم الگوهای نظری رهبری سازمان و همچنین ابعاد رهبری سازمان را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. فصل سوم هم به بررسی الگوی پیاده‌سازی رهبری مشارکتی از رویکرد «محدود» تا «بسیط» در سازمان همت می‌پردازد.. پس از آن و در فصل چهارم تحول‌آفرینی سازمانی از طریق پیاده‌سازی رهبری مشارکتی مدنظر قرار می‌گیرد. نهایتاً در فصل پنجم، پیش‌شرط‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی تحول‌آفرینی سازمانی ازمنظر رهبری مشارکتی به‌تفصیل بحث و بیان شده است..

این کتاب اگرچه عصاره‌ای از انواع مختلفی از نظریات مدیریتی را یکجا درکنار هم می‌آورد و به همین خاطر می‌تواند برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مدیریت مناسب باشد، به سبب توجه خاص به شرایط واقعی حاکم بر سازمان‌ها و موضوعات روز می‌تواند برای انواع سازمان‌ها نیز به‌عنوان مرجع باشد و حتی در دوره‌های آموزش مدیران برای آموزش تخصصی به کار گرفته شود.

این کتاب با ۱۷۵ صفحه و قیمت ۱۶۵ هزار تومان عرضه شده است.