تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3843822
شناسه : 3843822
تاریخ :
ثبت ۱۶۰۷ تماس مزاحم با اورژانس تهران در یک هفته؛ آسیب به خدمات اضطراری اقتصاد ایران: رئیس سازمان اورژانس استان تهران از ثبت ۱۶۰۷ مورد تماس تلفنی مزاحم با مرکز اورژانس تهران در هفته گذشته خبر داد که معادل ۲.۸ درصد از مجموع تماس‌های ورودی به این مرکز بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمداسماعیل توکلی با اشاره به آمار فعالیت‌های اورژانس تهران در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ آبان)، اعلام کرد که در مجموع ۵۶۲۷۰ تماس تلفنی با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شده است. از این تعداد، ۱۶۰۷ تماس به صورت مزاحم ثبت شده است. این تماس‌های غیرضروری نه تنها منابع اورژانس را هدر می‌دهند بلکه می‌توانند پاسخگویی به درخواست‌های واقعی و فوری مردم را نیز با تأخیر روبرو کنند.

طبق آمار ارائه‌شده، در این بازه زمانی ۱۹۵۵۵ مأموریت توسط اورژانس تهران ثبت شده که از این میان، ۵۵۴۴ مورد به انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی انجامیده است. همچنین، ۱۰۶۴۴ نفر از خدمات اورژانس در محل حادثه بهره‌مند شده‌اند.

در میان مأموریت‌های اورژانس، ۲۸۴۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که معادل ۱۴.۶ درصد از کل مأموریت‌ها است. این در حالی است که ۱۶۷۱۰ مورد (۸۵.۴ درصد) از حوادث غیر ترافیکی بوده‌اند که شامل حوادث خانگی، بیماری‌ها و سایر حوادث مختلف می‌شود.

توکلی همچنین به عملکرد اورژانس هوایی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت که تیم اورژانس هوایی استان تهران در این مدت ۵ سورتی پرواز انجام داده است که در پی آن ۴ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران در پایان تأکید کرد که تماس‌های مزاحم با مرکز اورژانس علاوه بر ایجاد اختلال در فرآیند خدمات‌رسانی، می‌تواند جان افراد نیازمند به کمک‌های فوری را به خطر بیندازد. وی از مردم خواست تا در مواقع اضطراری و بحران‌های واقعی با مرکز ۱۱۵ تماس گرفته و از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند.