ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، باقر باقر زاده صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی مشکلات تعریض و بهسازی محور کلاچای به رحیم آباد اظهار کرد: یکی از مؤلفههای توسعه پایدار در هر اقلیم و جغرافیا بحث راه و زیر ساختهای مربوط به راه است.
وی افزود: در هر اقلیمی که زندگی میکنیم هرچه زیر ساختها راه توسعه یافته باشد به همان نسبت توسعه یافتگی در دیگر مؤلفههای فرهنگی، اجتماعی پر رنگ تر خواهد بود.
سرپرست فرمانداری رودسر بیان کرد: پروژه محور رحیم آباد به قزوین یک پروژه بسیار بزرگی است که سه استان گیلان، مازندران و قزوین را درگیر کرده که مواهب بسیاری برای کشور میتواند داشته باشد.
باقرزاده ادامه داد: حجم بیشتر این پروژه برای استان گیلان و قزوین است که امیدواریم با جلسات که برگزار میگردد این پروژه راه به سر منزل برسد.
کمربندی رحیم آباد نیازمند تأمین اعتبار است
«محمد رضا فلاحتگر» مدیر کل راه و شهرسازی گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: این محور به طول ۱۴۷ کیلومتر که ۶۱ کیلومتر در حوزه گیلان قرار دارد که ۷ کیلومتر آن از محور کلاچای به رحیم آباد است.
فلاحتگر افزود: در سنوات گذشته مشخصات راه اصلی ۱۲ متر کار شده و یک ۴ کیلومتری کمربندی شهر رحیم آباد است که مشکل ارزیابی داشته که باید تأمین اعتبار شود و ادامه عملیات داده شود.
وی گفت: بعد آن ۳ کیلومتر هم تعریض بهسازی شده و ۹ کیلومتر هم توسط سد شفا رود و آب منطقهای در دست برنامه ریزی برای واریانت که باید آنجا احداث شود.
فلاحتگر بیان کرد :۱۰ کیلومتر راه مطالعات را انجام دادیم و پیمانکار برای اجرای کار گرفته شد.
وی ادامه داد برای قطع اشجار که باید توسط منابع طبیعی مجوزهای آن صادر شود تا بتوانیم مابقی که ۴/۸ با مبلغ ۱۵۴ میلیارد تومان با یک شرکت قرارداد بسته شده است.
فلاحتگر اضافه کرد: همین بحث مجوز منابع طبیعی تاکنون طول کشیده که امیدواریم با همکاری منابع طبیعی مجوزات اخذ شود.