ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا که پیش از ظهر روز شنبه در سالن جلسات شورا برگزار شد، با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری مبنی بر برگزاری جشنواره " شهر دخت " اظهار کرد: در این طرح دختران شاخص و افتخار آفرین شهر شناسایی شده و در جشنواره معرفی میشوند.
نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه دختران برگزیده و تأثیرگذار شهر همدان در حوزههای مختلف منشأ اثر بوده و میتوانند در چارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی موفق و افتخار آفرین باشند، اضافه کرد: این رویه امید دهنده به قشر جوان و نوجوان دختران شهر است تا به عنوان دختران افتخار آفرین در حوزههای مختلف توانمندیهای آنها دیده شده و تقویت شود.
رضایی در ادامه با بیان اینکه "طرح ملی طراوت" در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مقرر شد شهرداری لایحه این طرح را برای تصویب نهایی به صحن شورا ارائه دهد و با عزمی جدی به اجرای آن کمک کند.
وی نهاد خانواده، محله، مسجد و مدرسه و پیوند آنها را چهار رکن محوری طرح طراوت برشمرد و اضافه کرد: این طرح میتواند در تکوین شکلگیری شخصیت و رفتار انقلابی جوانان و نوجوانان منشأ اثر باشد.
رضایی با تاکید بر اینکه شهرداری عزم جدی برای اجرای طرح " ملی طراوت " داشته باشد، افزود: با توجه به ظرفیتهای تعیین شده در دستورالعمل این طرح لازم است، تمامی واحدها و دستگاههای اجرایی کمک کنند تا اهداف طرح به نحو احسن محقق شود.
نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه سخنانش به ظرفیت فرهنگسراهای سطح شهر نیز اشاره کرد و اظهار کرد: متأسفانه اعتباری برای نگهداری این فرهنگسراها تخصیص داده نشده است که در این راستا باید در تدوین بودجه پیشنهادی سال آینده نیازهای فرهنگسراها در حوزه عمرانی احصا شده و در این بودجه لحاظ شود.
وی همچنین به با اشاره به پیش بینی بودجه ساخت تیزر تبلیغاتی گرامیداشت روز همدان و رویدادهای مناسبتی و فرهنگی، تاکید کرد: سازمان فرهنگی شهرداری پیگیری کند که تیزر تبلیغاتی با محوریت ثبت جهانی هگمتانه برای معرفی همدان ساخته شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری در ارائه خدمات به ایثارگران و توانیابان گفت: رسیدگی و توجه به مطالبات و خواستههای این قشر از جامعه از وظایف مدیریت شهری است و باید انجام شود و در این زمینه انعقاد تفاهمنامه بین هیئتهای ورزشی جانبازان و توانیابان با مدیریت شهری ضروری است..
وی در ادامه با با بیان اینکه امروزه بیشتر مردم به نحوی با آسیبهای اجتماعی درگیر هستند، تاکید کرد: لازم است طرح ایجاد مرکز واحد ویژه آسیبهای اجتماعی برای سیاست گذاری تصویب شود تا از موازی کاریهای ادارات و نهادهای مختلف جلوگیری شده و نتایج بهتری حاصل شود.
گردشگری مذهبی در ساخت تیزر تبلیغاتی همدان لحاظ شود
رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه گفت: مدیریت شهرداری در ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی همدان باید ضمن معرفی ظرفیتهای گردشگری این شهر گردشگری مذهبی را نیز در نظر داشته باشد.
محمود مسگریان اضافه کرد: میتوان از ظرفیت سفر زائران عراقی برای زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس در جذب گردشگر مذهبی استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: میتوان در مرز ورود زائران عراقی به ایران پکهای تبلیغاتی معرفی همدان از جمله بروشورهای تبلیغاتی را در اختیار آنها قرار داد تا این افراد دیگر مقصد گردشگری را همدان انتخاب کنند.
لزوم ایجاد تعامل با شهرداریهای کشور برای معرفی همدان
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با تاکید بر ساخت تیزر تبلیغاتی گرامیداشت روز همدان، رویدادهای مناسبتی و فرهنگی گفت: مدیریت شهری همدان باید با شهرداریهای دیگر شهرها به ویژه شهرهایی که خواهرخوانده هستیم برای معرفی شهر تاریخی همدان ارتباط گرفته و تعامل داشته باشد.
اکبر کاوسی امید با بیان اینکه مراسم اربعین بستر خوبی برای معرفی همدان به زائران است، گفت: میتوانیم تیزر تبلیغاتی شهر همدان را با زبان عربی نیز ساخته و در اختیار مردم عراق قرار دهیم.
وی همچنین با اشاره به درخواست هیئتهای ورزشی جانبازان و معلولان استان، اظهار کرد: باید تمامی دستگاههای اجرایی استان و نهادها در ساعاتی از روز سالنهای ورزشی را برای عموم مردم و از این ساعات سانسهای ورزشی ویژهای را برای قشر توانیاب و ایثارگر اختصاص دهند