ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن محرری در جلسه هیئت مدیره سازمان قطار شهری قم که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار شد، اظهار مرد: در طول دولتهای گذشته به دلیل اصرار به تعیین تکلیف منوریل، بررسیهای گستردهای انجام شده و شورا نیز مشاور گرفت تا در چهارمحور فنی، مسافرپذیری، ترافیکی، حقوقی و مالی پروژه را بررسی کند.
وی افزود: نگرانی همیشه این بود که اگر منوریل به سمت پردیسان برود خط دو مترو حذف می شود چرا که منابع دولت محدود است.
این عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در نهایت نتیجه مشاور مشخص کرد که ادامه منوریل تا پردیسان توجیه کافی ندارد چرا که مسیر مترو در خط دوم با این پروژه منوریل قابل مقایسه نیست چرا که مسیر مترو اغلب مراکز جمعیتی شهر قم را پوشش میدهد اما خط منوریل به صورت مبدا و مقصدی ایفای نقش میکند.
محرری تصریح کرد: در حال حاضر خط دومترو در شورای عالی ترافیک حذف شد و امید است با کمک استاندار قم احیا شود، سازمان برنامه نیز تاکید کرد که تنها برای یک پروژه ریلی هزینه پرداخت می کند.
وی گفت: ادامه دادن منوریل پس از میدان مطهری هم دچار مشکلات نبود توجیه فنی و اقتصادی است و هم مسئله عبور از مقابل حرم مطهر دچار مشکلاتی است که همچنین حل نشده و باقی مانده است.
این عضو شورای شهر قم تاکید کرد: پیشنهاد این است که اگر قرار است مطالعاتی برای تعیین تکلیف انجام شود تا میدان مطهری انجام گیرد و پروژه بی دلیل گسترده نشود.