تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827639
شناسه : 3827639
تاریخ :
۱۹۱۰ روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شدند اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از بهره مندی یک هزار و۹۱۰ روستای استان از گاز طبیعی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شیخی در این زمینه با اشاره به وجود دو هزار و ۸۲۸ روستا در استان، اظهار کرد: طبق قانون ما موظف به گازرسانی به روستاهای بالای بیست خانوار هستیم؛ از روستاهای استان، دو هزار و ۵۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون به یک هزار ۹۱۰ روستا گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با گازرسانی‌های انجام شده، ۸۹ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

شیخی با اشاره به توسعه گازرسانی، گفت: همه شهرهای استان به جز شهر قطور که آن هم تا پایان امسال یا حداکثر اوایل سال آینده گازدار می‌شود، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اعلام اینکه عملیات گازرسانی به ۳۳۰ روستا نیز در دست اجراست، افزود: ما در گازرسانی دو محدودیت داریم؛ یکی همان بالای بیست خانوار بودن روستاها و دیگری نیز سرانه گازرسانی که به ازای هر خانوار ۴۵۰ میلیون ریال است؛ با این حال تلاش کرده‌ایم توسعه گازرسانی را به خوبی در استان داشته باشیم.