تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3827582
شناسه : 3827582
تاریخ :
تحمیل قحطی در شمال غزه؛ انسداد عمدی تنها گذرگاه حیاتی مردم اقتصاد ایران: بسیاری از بازارها، دستفروشی ها و نانوایی‌های نوار غزه در سایه تعطیلی تنها گذرگاه تجاری غزه و عدم تردد کامیون‌های حامل کالا و کمک‌های بشردوستانه با نبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، ارتش اشغالگر اسرائیل به بهانه اعیاد سال نوی یهودیان اقدام به تعطیلی گذرگاه «کرم ابوسالم» از ابتدای ماه اکتبر کرده که در نتیجه آن کمبود کالاها و مواد غذایی در مناطق مختلف غزه تشدید شده است.

 

.

 

بسیاری از بازارها و مراکز دستفروشی غزه در سایه تعطیلی تنها گذرگاه تجاری غزه و عدم تردد کامیون‌های حامل کالا و کمک‌های بشردوستانه با نبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

«مصطفی جندیه»؛ شهروند فلسطینی ساکن دیرالبلح در گفتگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: چیزی برای خرید وجود ندارد. ماه‌هاست که حتی گوجه فرنگی و سبزیجات یافت نمی‌شود. حتی از آب آلوده و شور برای آشامیدن استفاده می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , فلسطین ,

تعطیلی گذرگاه کرم ابوسالم توسط صهیونیست‌ها سبب شده تا حتی نانوایی‌هایی که زیر نظر برنامه جهانی غذا فعالیت می‌کردند، بخاطر مانع تراشی اسرائیل از ورود آرد و نهاده های تولیدی از ادامه فعالیت بازبمانند.

 

«عامر احمد»، یکی از نانوایان دیرالبلح با گلایه‌مندی از تعطیلی سه روزه واحد صنفی‌اش به دلیل نبود آرد می‌گوید این سیاست صهیونیست‌ها سبب قطع درآمد وی و 50 کارگر این نانوایی شده است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , فلسطین ,

سیاست گرسنگی دادن فلسطینیان توسط اسرائیل یک سال است که در مناطق شمالی نوار غزه در حال اجراست تا بدین شکل ساکنین این منطقه را وادار به تسلیم و مهاجرت از این منطقه کند؛ با این حال ساکنین این منطقه با وجود مشکلات فراوان به مقاومت و ایستادگی برابر تهدیدات نظامی ارتش اسرائیل ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/