تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827575
شناسه : 3827575
تاریخ :
یکپارچه سازی شالیزارها پروژه کلیدی و پیشران است اقتصاد ایران: ساری - وزیر جهاد کشاورزی یکپارچه سازی و زیرساخت اراضی شالیزاری را از پروژه‌های کلیدی و پیشران این وزارتخانه اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری قزلجه شامگاه دوشنبه در دیدار مسئولان کشاورزی و استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه کشاورزی، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از تولید محصولات راهبردی همچون برنج و مرکبات تأکید کرد.

وی بابیان اینکه مازندران یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، به طرح زیرساخت اراضی شالیزاری استان به‌عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی و پیشران وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

نوری قزلجه افزود: با استفاده از ظرفیت‌های فاینانس و همکاری با کشور چین، در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های کشاورزی مازندران را متحول کرده و بهره‌وری در این بخش را افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به‌ویژه اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: حفاظت از زمین‌های کشاورزی و منابع آبی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا، برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم.

بابک مؤمنی رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران، گزارشی جامع از اقدامات انجام‌شده در جهت تأمین و تولید محصولات راهبردی، به‌ویژه برنج، مرکبات و مرغ گوشتی ارائه کرد.

وی در این دیدار با تأکید بر اهمیت خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، به اقدامات گسترده‌ای اشاره کرد که سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تأمین نیازهای بازار داخلی و افزایش تولید این محصولات انجام داده است.

در این دیدار، طرفین بر توانمندی‌های بالای استان مازندران در تولید محصولات کشاورزی، به‌ویژه محصولات فصلی و محصولات راهبردی مانند برنج و مرکبات تأکید کردند.

همچنین، بر اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی برای ایجاد یک شبکه توزیع کارآمد و تأمین پایدار بازار شب عید تأکید کردند.