تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827574
شناسه : 3827574
تاریخ :
دشمن با جنگ شناختی سعی در تحریف واقعیت‌ها و نفوذ به اذهان را دارد اقتصاد ایران: قم- مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: امروز درگیر یک جنگ شناختی بر محور جنگ ترکیبی هستیم که دشمن با اقناع سازی و تحریف واقعیت‌ها سعی در نفوذ بر اذهان مردم را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان قم اظهار کرد: مصرف بهینه انرژی از جمله گاز نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است که در بخش‌های صنعتی و خانگی باید محقق شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان کرد: امروز درگیر یک جنگ شناختی بر محور جنگ ترکیبی هستیم که دشمن با اقناع سازی و تحریف واقعیت‌ها سعی بر نفوذ بر اذهان مردم را دارد.

وی ادامه داد: جنگ شناختی امروز که با آن مواجه هستیم چند بعد دارد و این مساله از تهدیدهایی بشمار می‌رود که توسط انسانی از گروهی نسبت به گروه دیگری می‌انجامد.

متقیان ابراز کرد: پدافند غیرعامل می‌بایست با تهدید جنگ شناختی مقابله کند که اقداماتی در این راستا و بین دستگاه‌ها توسط کارگروه‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم عنوان کرد: دشمن امروز از چند جهت ما را مورد هدف قرار داده که عرصه دیپلماسی و نظامی یکی از وجوه این جنگ تمام عیار است.

وی اذعان کرد: امروز دشمن سعی بر نفوذ و تسخیر اذهان مردم را دارد و بخش مردم محور پدافند غیرعامل استان قم و حتی در سطح کشوری نیز اقدامات و تمهیداتی را ضمن مقابله با امر اندیشیده شده است.

متقیان گفت: دشمن در عملیات روانی و شناختی سعی دارد تا مردم و اذهان را فریب دهد و ترس به دل جامعه بی اندازد که عمده این اقدامات در رسانه انجام می‌شود و گروه‌های حمله کننده مشخص نیستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم تصریح کرد: همه مسئولان و دستگاه‌های بایستی خود برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کنند و مسئولان هر دستگاه وظیفه این رسالت خطیر را برعهده دارند.

وی یادآور شد: شرکت گاز استان قم به لحاظ مقابله با میزان بحران ناترازی در شرایط مطلوبی قرار دارد و طی سالیان گذشته اقداماتی خوبی را انجام داده است.

متقیان خاطرنشان کرد: ناترازی انرژی از تهدیدهایی است که استان قم و دیگر استان‌ها به صورت احتمالی تهدید می‌کند و برای مقابله آن بایستی تدابیری اندیشیده شود.