تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827561
شناسه : 3827561
تاریخ :
رئیس مجلس سخنران اجلاسیه ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: اجلاسیه ملی ۱۵ هزار شهید فارس با سخنرانی رئیس مجلس و با حضور مهمانان کشوری و خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بیانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن فضای فارس برای برگزاری کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید استان گفت: از زمان تصمیم‌گیری جهت برگزاری دومین کنگره شهدای فارس حدود دو سال می‌گذرد که در این زمان آثار متعددی تولید شده است.

وی ادامه داد: چاپ کتاب‌های متعدد در حوزه شهدا، ساخت فیلم و مستند، رونمایی از ۳۰ سردیس شهید و اجرای ارکستر سمفونیک شهدای مقاومت به مدت ۳ شب در تالار حافظ از جمله برنامه‌هایی است که این روزها به مناسبت اجلاسیه ملی ۱۵ هزار شهید در حال برگزاری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: شامگاه ۸ آبان کنگره ۲۵۰۰ شهید ارتش قهرمان، ۹ آبان کنگره شهدای زن و پنج‌شنبه دهم آبان‌ماه کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید استان فارس با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

بیانی در ادامه به مدیریت ۳ کمیته از ۲۱ کمیته اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید مسئولیت سه کمیته جمع‌آوری و به‌روزرسانی آثار شهدا، کمیته تکریم خانواده ایثارگران و شهدا و کمیته برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستان‌ها را عهده دار است.

۵۰۰ هزار سند با ارزش از شهدای فارس در بنیاد شهید نگهداری می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به نگهداری ۵۰۰ هزار برگ سند از شهدا تا سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه ممکن بود آثار جدیدی از شهدا توسط خانواده‌ها به دست آمده باشد این اسناد به بروز رسانی شده و سازوکاری فراهم شد تا اسناد در سایت‌های ایثار و شهادت بارگذاری شوند تا مردم بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بیانی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره‌های کوچک و بزرگ طی دو سال گذشته در فارس افزود: ابتدا پیش بینی برگزاری سه هزار یادواره را کرده بودیم، سپس این آمار به ۵ هزار یادواره افزایش یافت و در ابتدای خردادماه امسال بیش از ۷ هزار یادواره شهید در قالب یادواره‌های محله، روستا، دهستان، شهر، شهرستان، اقشار و … برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است و آثار و برکات بسیاری دارد.

وی همچنین در خصوص تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: با همراهی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و رده‌های وابسته به آنها و همراهی ائمه جمعه ۲۴ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر انجام شده است.

بیانی در ادامه از نمایشگاه تسلیحات و دستاوردهای نظامی که از هفته گذشته تحت عنوان (روایت اقتدار) برپا شده و تا دهم آبان ادامه دارد، یاد کرد و تصریح کرد: این نمایشگاه مورد استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفته و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار اعضای دست اندر کار کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس داشتند و فرمودند این اقدامات باید اثر سنجی شود، خوشبختانه تأثیر خوبی بر جای گذاشته است.