تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3827506
شناسه : 3827506
تاریخ :
اسرائیل تهدید بزرگی علیه جهان است/ پاکستان در کنار ایران می‌ایستد اقتصاد ایران: نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان ضمن محکومیت شرارت اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، گفت: اسرائیل با کمک آمریکا و کشورهای عربی در صدد به آتش کشیدن منطقه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی چندی پیش در اقدامی تنش‌زا دست به شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران زد؛ شرارتی که با حمایت همه جانبه ایالات متحده آمریکا انجام شد. در نقطه مقابل، جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که این شرارت را بی پاسخ نمی‌گذارد. در همین راستا، سرویس بین الملل خبرگزاری مهر گفتگویی را با «لیاقت بلوچ» نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان انجام داده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

نظرتان درباره شرارت رژیم صهیونیستی علیه ایران که با همکاری و پشتیبانی آمریکا انجام شد، چیست؟

ما شرارت رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم. تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین بین المللی است. جنایات رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و کشورهای غربی، منطقه را به آتش می‌کشاند. با جنایات رژیم صهیونیستی در دنیا چهره اصلی غرب و صهیونیسم آشکار شده است.

موضع دولت پاکستان نسبت به شرارت اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

از بیانیه نخست وزیر کشورمان و وزارت خارجه مبنی بر همبستگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم. این بیانیه قابل تحسین است. جای شک و تردید نیست که هر بحرانی وجود باشد دولت و مسئولان پاکستانی در کنار ایران خواهند ایستاد و من هم اعلام می‌کنم که برای مقابله با هر نوع جنایت و بحران، مردم پاکستان کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند.

امروز بر همه مسلمان عالم واجب است که برای کمک به یکدیگر به میدان بیایند و برای مبارزه با دشمن به ویژه رژیم غاصب یک ائتلاف و اتحاد محکم تشکیل دهند.

حمله ناکام و ضعیف رژیم صهیونیستی با همکاری برخی طرف‌ها در منطقه انجام شد. به نظر شما پیامدهای این همدستی و همکاری نامشروع با اسرائیل چیست؟

بعضی از کشورهای اسلامی می‌خواستند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند اما مردم فلسطینی با اجرای عملیات طوفان الاقصی اجازه ندادند این امر تحقق پیدا کند و رژیم صهیونیستی و آمریکا در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام ماندند. اگر در شرارت اخیر علیه ایران برخی کشورهای منطقه به اسرائیل کمک کرده باشند قطعاً این کشورها مرتکب خیانت شده اند. من در جریان نشست با رسانه‌های پاکستانی هم تصریح کردم که کشورهای اسلامی مانند ایران، پاکستان، عربستان، مصر، قطر، ترکیه و اردن باید در برابر دشمن متحد باشند و یک ائتلاف تشکیل دهند؛ ائتلافی که منافع امت اسلامی را تأمین می‌کند.