تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3827502
شناسه : 3827502
تاریخ :
۱۲ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد اقتصاد ایران: سازمان بنادر اعلام‌کرد که در هفت ماهه نخست امسال، معادل ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۵۰ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، معادل ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۵۰ تن بود که در این بین جو رشد ۱۰ درصدی، سویا رشد ۹۵ درصدی و شکر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم در هفت ماهه ابتدایی سال جاری نیز معادل ۷۹۵ هزار و ۳۱۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل چهار میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۲۹ تن بود.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا تا پایان مهرماه سال جاری معادل چهار میلیون و ۱۲۷ هزار و ۶۰۵ تن بود که رشد ۹۵ درصدی را با توجه به میزان تخلیه سال گذشته نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۸ هزار و ۴۰۳ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر در این مدت معادل ۷۱۶ هزار و ۶۷۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن نیز تا پایان مهرماه سال جاری، معادل ۶۴۶ هزار و ۴۱ تن بوده است.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی هفت ماهه نخست سال جاری شامل ۴۴۰ هزار و ۸۷ دستگاه کامیون و ۱۳ هزار و ۷۶۵ واگن بود که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.