تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3827492
شناسه : 3827492
تاریخ :
پسکوف: روسیه در انتخابات گرجستان مداخله نکرد اقتصاد ایران: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که این کشور در انتخابات اخیر گرجستان دخالت نکرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه در خصوص انتخابات گرجستان اعلام کرد که روسیه در امور داخلی گرجستان دخالت نمی‌کند.

پسکوف تاکید کرد که عوامل بسیاری از کشورها و نهادهای مختلف اروپایی تلاش کردند تا بر نتیجه رأی گیری در انتخابات گرجستان تأثیر بگذارند.

به گفته سخنگوی کرملین، هیچکس چنین مداخله‌ای را در انتخابات گرجستان کتمان نکرد زیرا بیانیه‌های عمومی در این زمینه منتشر شد.

پسکوف در ادامه تاکید کرد که با این حال روسیه در امور داخلی گرجستان دخالت نمی‌کند و قصد این کار را ندارد.

انتخابات پارلمانی گرجستان روز شنبه ۲۶ اکتبر برگزار شد. کمیسیون انتخابات مرکزی این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که پس از شمارش ۹۹ درصد آرا، حزب حاکم «رؤیای گرجستانی» ۵۴.۲ درصد آرا را در انتخابات پارلمانی از آن خود کرده و پیروز شده است. همچنین سه حزب اپوزیسیون نیز حدود ۳۷ درصد آرا را کسب کردند.

ائتلاف مخالفان اوایل سال جاری میلادی چند تظاهرات بزرگ خیابانی علیه دولت به راه انداخت؛ تظاهراتی که در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی» برگزار شد.

هم حزب حاکم و هم ائتلاف مخالفان نسبت به مداخله احتمالی در انتخابات هشدار داده‌اند و حزب حاکم رؤیای گرجستان گفته بود نگران مداخله آمریکا در انتخابات است.