تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827486
شناسه : 3827486
تاریخ :
تورم عامل تحمیل هزینه‌های زیاد به مردم در احداث مسکن ملی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش نرخ تورم گفت: این امر سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به مردم در ساخت مسکن ملی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد مودی عصر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: یک نمونه از نهضت‌های ملی جزو گروهی است که خود مردم اقدام به ساخت کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا تعداد ۲ هزار و ۱۴۰ واحد در سایت ۱۲۷ هکتاری در سال ۹۹ شروع شده که از این میزان تنها ۱۰ درصد کار ساخت خود را تمام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۰ درصد هنوز شروع نکردند و ۷۰ درصد هم در بین ساخت توقف کردند.

به گفته وی هزینه‌ها بسیار بالا است و فرقی نمی‌کند هزینه‌ها را چه انبوه ساز بدهد، چه تعاونی و چه مردم هزینه زیادی بر مردم تحمیل می‌شود.

مودی با بیان اینکه در تمام طرح‌های مسکنی که داریم چه مسکن مهر و چه مسکن ملی زمین تنها در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: هزینه ساخت بر عهده مردم گذاشته شده و قانون گذار ظرفیتی برای دولت برای تأمین هزینه‌های ساخت پیش بینی نکرده و فقط یک سری تخفیفات اعمال شده است.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم که از تمام ظرفیت‌های قانونی که در کاهش سهم آورده مردم تأثیر داشته باشد استفاده کنیم‌.

مودی ادامه داد: از این مرحله به بعد برای تکمیل این واحدها ۶۰۰ میلیارد پول نیاز است که ۳۰۰ میلیارد سهم بانک است که هنوز پرداخت نشده و پیمانکاران ما در حال حاضر از بانک جلوتر هستند.

وی افزود: مکلف هستیم هم پیمانکاران هم خودمان ساختمان را تکمیل کنیم به شرطی که منابع آن برای پیمانکاران تأمین شود و تمام هزینه کردها بر اساس شاخص‌های برنامه و بودجه تعیین شده و هیچ شخص یا دستگاهی دخالتی در آن نداشته است.