تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827484
شناسه : 3827484
تاریخ :
گلستان دارای ۵۲۶ جانباز زیر ۲۵ درصد است اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: در استان تعداد ۵۲۶ جانباز زیر ۲۵ درصد و وفاقد شغل وجود دارد که جز دهک های یک تا پنج جامعه محسوب می شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمال اسدی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گلستان دارای ۱۶ هزار جانباز، ۱۱ هزار و ۱۸۶ آزاده و ۴۰۰ دانش آموز شهید است، اظهار کرد: استان گلستان در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم این آب و خاک کرده است که این خود نشان از روحیه انقلابی مردم این منطقه دارد.

وی با اشاره به شاهدت ستوان دوم «ایمان درویشی» مأمور پلیس گلستانی که روز شنبه در حادثه تروریستی تفتان در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید، افزود: امسال گلستان پنجمین فرزند شهید خود را تقدیم امنیت این آب و خاک کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه در استان تعداد ۵۲۶ جانباز زیر ۲۵ درصد و فاقد شغل وجود دارد که جز دهک‌های یک تا پنج جامعه محسوب می‌شوند، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده توانستیم برای این افراد کمک معیشت ماهانه برقرار کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای هزار و ۱۲۰ نفر از والدین، همسر، خانواده جانباز، فرزند شهید دارای بیماری صعب العلاج حق پرستاری برقرار شد.

اسدی از پرداخت وام اشتغال چهار درصدی به فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد فاقد اشتغال خبر داد و اظهار کرد: ما توانستیم میزان ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۸۶ نفر پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از دو هزار ۷۰۰ دیدار چهره به چهره با مراجعه کننده ها در اداره کل بنیاد شهید گلتان برقرار شد.