تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827475
شناسه : 3827475
تاریخ :
اسناد مالکیت چند پلاک قولنامه ای در مشکین دشت تحویل مالکان شد اقتصاد ایران: مشکین دشت- طی مراسمی اسناد مالکیت چند پلاک قولنامه ای تحویل مالکان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک البرز، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و نماینده ولی فقیه در این نهاد، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشکین دشت و جمعی از مسئولان محلی و شهروندان، اسناد مالکیت چند پلاک قولنامه ای تحویل مالکان شد.

چالش اسناد عادی به عنوان یکی از نگرانی‌های دستگاه قضا

فرج الله علیزاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز از چالش اسناد عادی به عنوان یکی از نگرانی‌های دستگاه قضا یاد کرد و گفت: قانونگذار مهلت معینی برای دریافت سند رسمی املاک قولنامه ای به مردم داده و پس از آن اسناد قولنامه ای بی اعتبار می‌شوند.

وی مطرح کرد: لذا شهروندان مشکین دشتی نیز از فرصت حاصله به خوبی بهره مند شوند و برای تثبیت مالکیت و رفع دغدغه‌های روانی، به فوریت نسبت به این مهم اقدام کنند. حمایت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی این شهر حقیقتاً قابل تقدیر است.

مزیت‌های قانونی اسناد رسمی نسبت به اسناد عادی

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز نیز اظهار کرد: مزیت‌های قانونی اسناد رسمی نسبت به اسناد عادی و وجاهت و اعتباری که نزد مراجع دولتی و اعتباری دارد، بر کسی پوشیده نیست، ضمن آنکه مشکلات زمین خواری و دعاوی حقوقی این حوزه عمدتاً مرتبط با املاک قولنامه ای است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت، گام بزرگی در جهت محرومیت زدایی و ایجاد ارزش افزوده برای املاک سطح شهر برداشته شده و ما نیز تمامِ تلاش خود را برای تسریع و تسهیل حرکت این چرخه به کار خواهیم گرفت.

مالکان پلاک‌های قولنامه ای در پروسه اخذ سند رسمی مالکیت پرداخت نمی‌کنند

احمد کریمی پور، رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت نیز بیان کرد: مالکان پلاک‌های قولنامه ای در پروسه اخذ سند رسمی مالکیت هزینه‌ای به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و نگاه و رویکردِ ما در این رابطه کاهش مشکلات شهری، تکریم شهروندان و تحقق مطالبات آنهاست.

وی عنوان کرد: اکنون بستر مناسبی برای اقدام در این خصوص مهیا شده و شهروندان با طی مراحل اداری می‌توانند برای املاک و دارایی‌های خود ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کنند.

ضرورت حمایت مجموعه مدیریت شهری از مالکان پلاک‌های قولنامه ای

علی سلگی، شهردار مشکین دشت نیز مطرح کرد: حل چالش املاک قولنامه ای که در بسیاری موارد اجرای طرح‌های توسعه‌ای را دچار وقفه و اخلال کرده، خدمت ماندگار دوره ششم مدیریت شهری به شهروندان است امیدواریم به خوبی از فرصت حاصله بهره برداری کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه شهروندان نسبت به صیانت از املاک قولنامه ای خود و پیشگیری از بروز مشکلات خاص این حوزه اقدام کنند، بر ضرورت حمایت مجموعه مدیریت شهری از مالکان پلاک‌های قولنامه ای جهت اخذ سند رسمی مالکیت تاکید کرد.

شهردار مشکین دشت افزود: طبق توافقات انجام شده با ادارات مرتبط، شهرداری یک دفتر در مرکز شهر به تسهیل در جمع آوری و تکمیل مدارک مالکان اختصاص داده تا بر اساس اولویت بندی و طی یک زمانبندی مشخص، تمامی املاک در مشکین دشت صاحب سند رسمی شوند.