تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827444
شناسه : 3827444
تاریخ :
بیشتر از نصف ساختمان‌های دولتی زنجان مناسب‌سازی شدند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان گفت: بیشتر از نصف ساختمان‌های دولتی زنجان مناسب‌سازی شده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جرونقی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مناسب‌سازی استان زنجان اظهار کرد: باید برنامه مدون عملیاتی سالانه برای دستگاه‌ها پیش‌بینی شود و هر کدام بر حسب وظیفه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر در شهر همچون پلیس و شهرداری ضمن حساسیت رعایت قانون در خصوص رفع سد معبر، مناسب سازی محیط برای معلولان را نیز انجام دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ ساختمان از بین ۵۶۰ ساختمان اداری موجود در استان قابل قبول بودند، تصریح کرد: باید پروژه‌های در دست اجرا دسترسی عمومی داشته باشند.

وی به فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح ِگاهی مردم با کمک رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش سن و نسبت جمعیتی باید در برنامه‌ها رویکرد میان‌سالی و در بلندمدت رویکرد کهن‌سالی داشته باشیم و فضاهای شهری و ساختمان‌های عمومی را برای تردد شهروندان مطلوب کنیم.

جرونقی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید یک درصد از بودجه خود را برای فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی جامعه هزینه کنند، عنوان کرد: در حوزه ورزشی و حمل و نقل عمومی نیازمند توسعه امکانات و تجهیزات هستیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان را باید دوستدار معلولان و دوستدار سالمندان کنیم، ابراز کرد: باید این رویکرد را در شعار سال‌های آتی داشته باشیم و دستگاه‌ها برای مناسب‌سازی معابر و سیستم‌های حمل و نقل شهری کارهایی را انجام دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان همواره در جلسات از کمبود اعتبار به عنوان مانع یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: استاندار تاکید کرده که برخی مدیران از کمبود اعتبار گله دارند اما شاهد پیگیری‌های بعدی از طرف دستگاه‌ها برای جذب بودجه نیستیم.

وی به امیدآفرینی و ایجاد بستری برای حضور، مشارکت و شکوفایی استعداد جامعه معلولان تأکید کرد و افزود: علاوه بر حمایت فردی از این عزیزان از طرف نهادهای مربوطه، نگاه اجتماعی برای حضور فعالانه این افراد در جامعه ضروری است.