تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827434
شناسه : 3827434
تاریخ :
حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان است اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: شخصیت برجسته حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین الگو برای بانوان و منشا بسیاری از خیرات و برکات هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار با اساتید و طلاب خواهر حوزه علمیه تهران در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بانوان باید از شخصیت برجسته و سیره حضرت معصومه سلام الله علیها الگو بگیرند.

امام جمعه قم بیان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها بانویی فرهیخته است که ورود ایشان به شهر قم مقدس، خیرات و برکات زیادی به همراه داشته است.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت ابراز کرد: حضور بانوان در حرم مطهر بانوی کرامت می‌تواند باعث الگوگیری از این بانوی بزرگوار در عمل به وظایف و شناخت تکالیف دینی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان ذریه‌ای از اهل بیت علیهم السلام در طول زندگی خود همواره به وظیفه دینی و تمایل خود عمل کرده است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها اقدامات برجسته سیاسی و دینی در طول حیات خود انجام داده است.

امام جمعه قم اذعان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها در زمان حضورشان در مدینه و همچنین در مسیر هجرت از مدینه به ایران و در شهر مقدس قم همواره به وظیفه خود عمل کردند.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت تصریح کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها اهداف الهی را دنبال می‌کردند که برای خاندان اهل بیت علیهم السلام از سوی خداوند تبیین و تدوین شده بود.

حضرت معصومه (س) نسبت به انجام اقدامات سیاسی و دینی اهتمام ویژه داشت

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بانوی کرامت در طول ۲۸ سال زندگی خود نسبت به انجام اقدامات سیاسی و دینی اهتمام ویژه داشته و در دوران زندانی پدر بزرگوارشان و فراغ از علی بن موسی الرضا علیه السلام به پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل روز می‌پرداختند.

آیت الله سعیدی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها ر دوران هجرت خود نیز به تبیین مسائل و پاسخگویی به شبهات دینی نیز پرداخته‌اند.

امام جمعه قم اظهار کرد: اینکه شهر مقدس قم به مرکز معارف دین تبدیل شده است از آثار و برکات حضور حضرت معصومه سلام الله علیها است که موجب شده تا علما و مراجع در این شهر تربیت شوند.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت بیان کرد: تأثیرگذاری مثبت در جامعه مشروط بر این است که در ابتدا باید خود فرد متخلق به اخلاق الهی و مسلط بر نفس خود باشد تا بتواند بر دیگران تأثیر بگذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عفاف و حجاب بانوان در جامعه می‌تواند تأثیرات مثبتی را ایفا کند و اولین وظیفه خواهران شناخت وظیفه و نقش بانوان در جامعه است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: افرادی که در راه کسب فیض و معارف دینی هستند باید خود را برای آزمون‌های الهی آماده کنند.