تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3827409
شناسه : 3827409
تاریخ :
رقابت ۱۶۱۴ استعدادبرتر در المپیک فناوری ۱۴۰۳ در مرحله فینال اقتصاد ایران: دبیر رویداد المپیک فناوری ۱۴۰۳ گفت: در این دوره از رقابت ها ۶۳۲۰ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۱۶۱۴ نفر به مرحله فینال راه یافتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد عباسی فشمی در آئین اختتامیه المپیک فناوری ۱۴۰۳ که امروز با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، استاندار تهران و سایر مسئولان کشوری در منطقه بین المللی نوآوری ایران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۸۵ میلیون شغل وجود دارد که متخصصی برای آنها نیست و در کنار آن بسیاری از مشاغل از بین می‌رود.

دبیر رویداد المپیک فناوری ۱۴۰۳ با اشاره به رقابت کشورهای منطقه برای جذب نخبگان گفت: در بسیاری از کشورها پلتفرم‌هایی ایجاد شده تا بستری برای جمع شدن نخبگان حوزه‌های مختلف فراهم شود.

فشمی این المپیک را بستری برای شناسایی استعدادها عنوان کرد و افزود: این رویداد در ۶ رشته ربات‌های جنگجو، روباتیک، هوش مصنوعی، برنامه نویسی، پهپاد و امنیت سایبری برگزار شد. که هر کدام از این لیگ‌ها دارای زیر لیگ‌هایی است.

فشمی بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها ۶۳۲۰ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۱۶۱۴ نفر به مرحله فینال راه یافتند. در لیگ ربات‌های جنگجو ۵۰ تیم، در لیگ امنیت سایبری ۸۱۰ نفر، در لیگ پهپاد ۱۳۶ نفر و در لیگ روباتیک ۶۲۷ نفر حضور داشتند.

در ادامه این رویداد، مهدی صفاری نیا رئیس منطقه بین المللی نوآوری ایران با اشاره به اینکه از مشارکت چند هزار نفر از نخبگان، استعدادهای برتر و جوانان در اولین دوره المپیک تشکر می‌کنم، گفت: در باورمان نبود این حجم استقبال از نخستین دوره المپیک صورت بگیرد.

وی افزود: ۲۰ سال پیش زمانی که پارک پردیس بیابان بود، شاید کسی فکر نمی‌کرد که کمتر از ۲۰ سال اتفاقات خوبی در این منطقه بیفتد و این شور فناوزانه را شاهد باشیم.

صفاری نیا ادامه داد: در حال حاضر در پارک پردیس به ۱۵۰ هکتار رسیده ایم و امسال حدود ۲۰۰ هکتار جدید اضافه می‌شود. همچنین به تازگی شاهد ارتقا پارک پردیس به منطقه بین المللی نوآوری ایران بودیم.