تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3827406
شناسه : 3827406
تاریخ :
انبوه درخواست‌های جامعه پزشکی برای خدمت به مجروحان لبنان اقتصاد ایران: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر، درخواست‌های فراوانی از سوی جامعه پزشکی برای کمک و ارائه خدمات درمانی به مجروحان لبنان و جبهه مقاومت وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید رضا رئیس‌کرمی؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در مراسم یادبود شهید دکتر علی حیدری؛ پزشک شهید جبهه مقاومت، در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: شهید علی حیدری به مهربانی و نیکی شهرت داشت و صوتی که از ایشان منتشر شد، حاکی از آن بود که از شهادت خود آگاه بودند؛ موضوعی که نشان از ویژگی‌های برجسته این شهید سرافراز دارد.

محمد رئیس‌زاده؛ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، نیز در این مراسم بیان کرد: خصوصیات و بینش شهید علی حیدری، به‌عنوان سند افتخار و نماد برجسته‌ای از جامعه پزشکی کشور است. در دوران مختلف، از دفاع مقدس و دفاع از حرم تا شیوع کرونا، پزشکان همواره در حال جان‌فشانی و جهاد برای ارائه خدمات درمانی به مردم بوده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، درخواست‌های زیادی از سوی جامعه پزشکی برای کمک به مجروحان جبهه مقاومت و لبنان وجود دارد که این نگرش، سیمای غالب جامعه پزشکی را به تصویر می‌کشد.

رئیس‌زاده تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم مسیر جهاد جامعه پزشکی روشن و پرفروغ بماند.

وی همچنین به ویژگی‌های شخصیتی شهید دکتر علی حیدری اشاره کرد و گفت: شهید حیدری پس از پایان جنگ و دریافت مدرک دکترای پزشکی، با عشقی که به جهاد و شهادت داشت، خود را موظف به خدمت می‌دید. به همین دلیل، در سال 1375 به لبنان رفت و در آنجا مشغول به خدمت شد و در مواقع بحرانی در قالب بهداری رزم، در سخت‌ترین میدان‌ها حاضر می‌شد. سرانجام، پس از بیش از 28 سال خدمت خالصانه، اجر و مزد تلاش‌های خود را گرفت و به دست خبیث‌ترین افراد به شهادت رسید و در جوار حرم امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد. او فردی برجسته و نبوغ‌آمیز بود که زندگی خود را به بهترین نحو با خدا معامله کرد. راه و روش او الگویی برای جامعه پزشکی، به‌ویژه پزشکان جوان است تا بدانند می‌توان هم پزشک بود و هم عاقبتی نیکو را برای خود رقم زد.

به گزارش تسنیم، شهید دکتر علی حیدری؛ پزشک متعهد ایرانی، مدتی پیش بنا به وظیفه انسانی و اسلامی خود برای ارائه خدمات درمانی در بیروت مستقر شده بود و در جریان حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به یاران و همرزمان شهیدش در دفاع مقدس پیوست.

انتهای پیام/