تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827402
شناسه : 3827402
تاریخ :
حمایت‌های ویژه‌ای از بازماندگان حادثه معدن طبس می شود اقتصاد ایران: بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت معوقات کارگران باید در اولویت کار کارفرمایان باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا طالبی صبح دوشنبه در کمیسیون کارگری استان اظهار کرد: ۴۰ روز قبل در طبس با حادثه بسیار تلخی مواجه شدیم که در آن تعدادی از کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط کار می‌کنند، جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: تصمیمات لازم با حضور مسئولان کشوری و استانی در طبس اتخاذ شد و در کمترین زمان مستمری خانواده متوفیان برقرار و ۳۰ مهرماه پرداخت شد.

طالبی ادامه داد: با نگاه ویژه ای که به این موضوع وجود دارد، قطعاً حمایت‌های دیگری هم از بازماندگان این حادثه صورت خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین پنجشنبه این هفته مراسم چهلم جانباختگان حادثه معدن با حضور مسئولان کشوری در طبس برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با تأکید بر اینکه در خراسان جنوبی حدود ۵۲ درصد بیمه شدگان، بیمه شده تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: باید پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز ساخت بیمارستان شهید رحیمی با الحاق زمین اوقاف به آن از سازمان تأمین اجتماعی صورت گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه پیگیری برای پرداخت معوقات کارگری توسط استانداری و ادارات مربوط انجام شده، گفت: پرداخت معوقات کارگری توسط پیمانکاران باید در اولویت قرار گیرد.